O Σταύρος Δαλιάκας, Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας, μιλάει στο E-Radio.gr
Υπάρχει εναλλακτική – αυτό είναι το μότο της εταιρείας με έδρα την
Θεσσαλονική που κάνει τα πρώτα της βήματα στον χώρο των αερομεταφορών,
έχοντας ξεκινήσει αρχικά αποκλειστικά με πτήσεις charter . Δημιούργημα
ανθρώπων με πολυετή εμπειρία στον τουρισμό, η Ellinair έθεσε υψηλα τον
πήχυ στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, ενώ τολμά να δοκιμαστεί και σε
αγορές που καμιά ελληνική εταιρεία δεν εξυπηρέτησε ποτέ. Ο Σταύρος
Δαλιάκας, Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας, με περγαμηνές του την
τεράστια εμπειρία στην Ολυμπιακή Αεροπορία, την Aegean και την Olympic
Air είναι ο άνθρωπος που ζει και σχεδιάζει το μεγάλο εγχείρημα της
εισόδου της Ellinair στις τακτικές πτήσεις εσωτερικού της Ελλάδας αλλά
και την μελλοντική επέκταση τους στο εξωτερικό.
Τι οδήγησε τον όμιλο Μουζενίδη στη δημιουργία της Ellinair;
Ο όμιλος Μουζενίδη είναι οργανισμός εισερχόμενου τουρισμού που δραστηριοποιείται στον χώρο πάνω από 20 χρόνια. Η ανάγκη της μεταφοράς των πελατών του οι οποίοι υπερβαίνουν τις 400.000 καθιστούσε αναγκαία την συνεργασία με 6-7 αεροπορικές εταιρείες όπως η Astra, η Aeroflot, η VIM avia, η Ural και άλλες. Αυτό δημιουργούσε πρόβλημα στην οργάνωση της μεταφοράς και ταυτόχρονα έχει και ένα αυξημένο κόστος. Η ανάγκη αυτή γέννησε την ιδέα της δημιουργίας της Ellinair το 2013. Η πρώτη πτήση έγινε τον Φεβρουάριο του 2014 με τα ιδιόκτητα αεροσκάφη Avro RJ 85, 96 θέσεων. To καλοκαίρι του 2014 προστέθηκαν άλλα δυο αεροσκάφη Boeing 737-300 βραχυχρόνια μίσθωσης και έτσι εκτελέσθηκαν τα δρομολόγια του περασμένου έτους.
Για την χρονιά που διανύουμε έχουμε δρομολογήσει τα ιδιόκτητα αεροσκάφη μας και σε τακτικές πτήσεις εσωτερικού. Πετάμε από την Θεσσαλονίκη για Σαντορίνη, Μύκονο, Ρόδο, Ηράκλειο, Ζάκυνθο και από την Σαντορίνη, Μύκονο και Ηράκλειο πετάμε και για την Αθήνα.
Στον στόλο προστέθηκε ήδη και ένα Airbus 319, 144 θέσεων με μακροχρόνια μίσθωση
Στο παρελθόν υπήρξαν και άλλοι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί που επιχείρησαν την δημιουργία δικής τους αεροπορικής εταιρείας - να σας θυμίσω την περίπτωση του Manos travel -κάτι που αποδείχθηκε καταστροφικό πολλές φορές για ολόκληρους ομίλους. Τι διαφοροποιεί την προσπάθεια του ομίλου Μουζενίδη;
Βεβαίως το παράδειγμα του Manos travel είναι πολύ κακή περίπτωση, και ήταν κρίμα γιατί οδήγησε τον όμιλο στην πτώχευση και δεν άξιζε κάτι τέτοιο γιατί ήταν από τους πρώτους διδάξαντες του ελληνικού τουρισμού που έμαθε τους Έλληνες να ταξιδεύουν οργανωμένα. Όμως η προσπάθεια του ήταν ατυχής, έγινε με λάθος αεροσκάφη και όχι σωστό προγραμματισμό. Αυτό που διαφοροποιεί την Ellinair είναι πως εμείς έχουμε ήδη την πελατεία που μεταφέρεται με άλλες εταιρείες, και αντί να αγοράζει θέσεις και πτήσεις από αυτές, ο όμιλος αγοράζει από την θυγατρική του εταιρεία. Για αυτό παράλληλα προσπαθούμε να αναπτύξουμε την εταιρεία και με περιφερειακά δρομολόγια, όπως και αργότερα ίσως με charter προς τρίτους ωστέ να απασχολούνται τα αεροσκάφη για το μέγιστο χρονικό διάστημα και όχι μόνο για 4-5 μήνες ώστε να μπορούν να καλύπτονται τα έξοδα και ταυτόχρονα να συμβάλουμε στο τουριστικό ελληνικό προϊόν. Στην Ελλάδα έρχονται εκατομύρια τουρίστες με πάρα πολλές ξένες εταιρείες, άρα υπάρχει αγορά. Όλες οι προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Τουρισμού και της ΙΑΤΑ συγκλίνουν ότι στα επόμενα δέκα χρόνια ο τουρισμός στην Ελλάδα θα αυξάνεται 5% περίπου κάθε χρόνο.
Προσέχοντας μια επιχείρηση το κόστος λειτουργίας της και γενικότερα τα οικονομικά της, μπορεί να επιβιώσει.
Πώς έφτασε η Ellinair να αλλάξει στρατηγική και από τις charter πτήσεις να μπεί στην αγορά των τακτικών πτήσεων στο εσωτερικό;
Θα σας πω ειλικρινά πως αυτό που μας οδήγησε στην απόφαση αυτή ήταν η ανάγκη απασχόλησης των αεροσκαφών αλλά και η διάγνωση πως υπάρχει χώρος για αυτό το εγχείρημα, κυρίως στην εποχή υψηλής ζήτησης.
Η είσοδος της Ryanair στην αγορά εσωτερικού και η μεγάλη της επιτυχία, συνέβαλε στην απόφαση σας;
Η είσοδος της Ryanair έδειξε πως η αγορά έχει ακόμα δυνατότητες να αυξηθεί και είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα το Αθήνα-Θεσσαλονίκη όπως και το Αθήνα-Χανιά αλλά και Θεσσαλονίκη-Χανιά όπου η κίνηση έχει αυξηθεί πάνω από 50%. Και οι δυο εταιρείες που δραστηριοποιούνται έχουν μια πληρότητα της τάξης του 85%, γεγονός πρωτοφανές. Αυτό σημαίνει ότι κάποια κίνηση δεν εξυπηρετείται.
Η Θεσσαλονική είναι αεροπορικά εξαρτημένη τόσο από την Αθήνα, όσο και από ευρωπαικούς κόμβους για την σύνδεση της με μεγάλες πόλεις της Ευρώπης αλλά ακόμη και ελληνικά νησιά. Ποια είναι τα σχέδια σας τις πτήσεις από Θεσσαλονική;
Η Ellinair όπως και έδωσε ήδη το πρώτο δείγμα γραφής, και μιλάω για τη σύνδεση Θεσσαλονίκης-Ηρακλείου που θα συνεχιστεί και τον χειμώνα, θα προσπαθήσουμε να δούμε και δρομολόγια όπως είναι ίσως το Θεσσαλονίκη-Μυτιλήνη που φαίνεται πως έχει μια αυξημένη κίνηση, και το ίδιο θα κάνουμε και με αρκετές πόλεις του εξωτερικού που μελετάμε και κάποιες δεν καλύπτονται αυτή την στιγμή αλλά φαίνεται πως υπάρχει κίνηση που εξυπηρετείται μέσω transfer. Είναι βέβαια γεγονός πως σε μια χώρα όπως είναι η Ελλάδα που είναι μια μικρή αγορά, είναι πολύ δύσκολο να υπάρχουν αεροδρόμια που θα φιλοξενούν δυο εταιρείες που θα τα έχουν βάση. Σε πολλές περιπτώσεις δεν δεν μπορούν να συντηρηθουν οι γραμμές. Αυτό που μπορεί να γίνει είναι να συνδυάζεται με κίνηση από το εξωτερικό.
Σκέφτεστε την συνεργασία με ξένες αεροπορικές που θα λειτουργούν τροφοδοτικά στις δικές σας πτήσεις εσωτερικού;
Υπάρχει και νομίζω πως οποιαδήποτε σοβαρή εταιρεία το σκέφτεται αυτό, αλλά πρέπει η αεροπορική εταιρεία να διανύσει κάποια στάδια. Πρώτα από όλα πρέπει να γίνουμε μέλη του interlining agreement της IATA, κάτι που είναι ήδη δρομολογημένο και σύντομα θα πραγματοποιηθεί. Το δεύτερο στάδιο είναι να γίνουμε πλήρες μέλος της IATA, και πιστεύω μέσα στον χρόνο αυτό θα ολοκληρωθεί και αυτό.
Στο αεροδρόμιο της Αθήνας σχεδιάζεται μεγαλύτερη επέκταση επιπλέον των πτήσεων που έχετε ήδη ξεκινήσει αυτό το καλοκαίρι;
Ναι, σχεδιάζουμε να πετάξουμε και στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και στο Αθήνα-Ηράκλειο να αυξήσουμε τις συχνότητες από την χειμερινή περίοδο.
Η διεκδίκηση δρομολογίων των άγονων γραμμών περιλαμβάνεται στα σχέδια σας;
Στις σκέψεις μας είναι, θα το εξετάσουμε και θα δούμε αν έχουμε τις δυνατότητες και τον στόλο για να το κάνουμε.
Μελλοντικά ο στόλος σας πώς προβλέπεται να διαμορφωθεί; Υπάρχει σκέψη για ένταξη μικρότερων ελικοφόρων για το εσωτερικό;
Προς το παρόν δεν έχουμε σκεφτεί την ένταξη ελικοφόρων αν και είναι και οικονομικά πολύ αποδοτικά και αξιόπιστα αεροσκάφη. Αυτό που σκεφτόμαστε είναι την επέκταση του στόλου με Airbus.
Γιώργος Στεφάνου
Τι οδήγησε τον όμιλο Μουζενίδη στη δημιουργία της Ellinair;
Ο όμιλος Μουζενίδη είναι οργανισμός εισερχόμενου τουρισμού που δραστηριοποιείται στον χώρο πάνω από 20 χρόνια. Η ανάγκη της μεταφοράς των πελατών του οι οποίοι υπερβαίνουν τις 400.000 καθιστούσε αναγκαία την συνεργασία με 6-7 αεροπορικές εταιρείες όπως η Astra, η Aeroflot, η VIM avia, η Ural και άλλες. Αυτό δημιουργούσε πρόβλημα στην οργάνωση της μεταφοράς και ταυτόχρονα έχει και ένα αυξημένο κόστος. Η ανάγκη αυτή γέννησε την ιδέα της δημιουργίας της Ellinair το 2013. Η πρώτη πτήση έγινε τον Φεβρουάριο του 2014 με τα ιδιόκτητα αεροσκάφη Avro RJ 85, 96 θέσεων. To καλοκαίρι του 2014 προστέθηκαν άλλα δυο αεροσκάφη Boeing 737-300 βραχυχρόνια μίσθωσης και έτσι εκτελέσθηκαν τα δρομολόγια του περασμένου έτους.
Για την χρονιά που διανύουμε έχουμε δρομολογήσει τα ιδιόκτητα αεροσκάφη μας και σε τακτικές πτήσεις εσωτερικού. Πετάμε από την Θεσσαλονίκη για Σαντορίνη, Μύκονο, Ρόδο, Ηράκλειο, Ζάκυνθο και από την Σαντορίνη, Μύκονο και Ηράκλειο πετάμε και για την Αθήνα.
Στον στόλο προστέθηκε ήδη και ένα Airbus 319, 144 θέσεων με μακροχρόνια μίσθωση
Στο παρελθόν υπήρξαν και άλλοι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί που επιχείρησαν την δημιουργία δικής τους αεροπορικής εταιρείας - να σας θυμίσω την περίπτωση του Manos travel -κάτι που αποδείχθηκε καταστροφικό πολλές φορές για ολόκληρους ομίλους. Τι διαφοροποιεί την προσπάθεια του ομίλου Μουζενίδη;
Βεβαίως το παράδειγμα του Manos travel είναι πολύ κακή περίπτωση, και ήταν κρίμα γιατί οδήγησε τον όμιλο στην πτώχευση και δεν άξιζε κάτι τέτοιο γιατί ήταν από τους πρώτους διδάξαντες του ελληνικού τουρισμού που έμαθε τους Έλληνες να ταξιδεύουν οργανωμένα. Όμως η προσπάθεια του ήταν ατυχής, έγινε με λάθος αεροσκάφη και όχι σωστό προγραμματισμό. Αυτό που διαφοροποιεί την Ellinair είναι πως εμείς έχουμε ήδη την πελατεία που μεταφέρεται με άλλες εταιρείες, και αντί να αγοράζει θέσεις και πτήσεις από αυτές, ο όμιλος αγοράζει από την θυγατρική του εταιρεία. Για αυτό παράλληλα προσπαθούμε να αναπτύξουμε την εταιρεία και με περιφερειακά δρομολόγια, όπως και αργότερα ίσως με charter προς τρίτους ωστέ να απασχολούνται τα αεροσκάφη για το μέγιστο χρονικό διάστημα και όχι μόνο για 4-5 μήνες ώστε να μπορούν να καλύπτονται τα έξοδα και ταυτόχρονα να συμβάλουμε στο τουριστικό ελληνικό προϊόν. Στην Ελλάδα έρχονται εκατομύρια τουρίστες με πάρα πολλές ξένες εταιρείες, άρα υπάρχει αγορά. Όλες οι προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Τουρισμού και της ΙΑΤΑ συγκλίνουν ότι στα επόμενα δέκα χρόνια ο τουρισμός στην Ελλάδα θα αυξάνεται 5% περίπου κάθε χρόνο.
Προσέχοντας μια επιχείρηση το κόστος λειτουργίας της και γενικότερα τα οικονομικά της, μπορεί να επιβιώσει.
Πώς έφτασε η Ellinair να αλλάξει στρατηγική και από τις charter πτήσεις να μπεί στην αγορά των τακτικών πτήσεων στο εσωτερικό;
Θα σας πω ειλικρινά πως αυτό που μας οδήγησε στην απόφαση αυτή ήταν η ανάγκη απασχόλησης των αεροσκαφών αλλά και η διάγνωση πως υπάρχει χώρος για αυτό το εγχείρημα, κυρίως στην εποχή υψηλής ζήτησης.
Η είσοδος της Ryanair στην αγορά εσωτερικού και η μεγάλη της επιτυχία, συνέβαλε στην απόφαση σας;
Η είσοδος της Ryanair έδειξε πως η αγορά έχει ακόμα δυνατότητες να αυξηθεί και είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα το Αθήνα-Θεσσαλονίκη όπως και το Αθήνα-Χανιά αλλά και Θεσσαλονίκη-Χανιά όπου η κίνηση έχει αυξηθεί πάνω από 50%. Και οι δυο εταιρείες που δραστηριοποιούνται έχουν μια πληρότητα της τάξης του 85%, γεγονός πρωτοφανές. Αυτό σημαίνει ότι κάποια κίνηση δεν εξυπηρετείται.
Η Θεσσαλονική είναι αεροπορικά εξαρτημένη τόσο από την Αθήνα, όσο και από ευρωπαικούς κόμβους για την σύνδεση της με μεγάλες πόλεις της Ευρώπης αλλά ακόμη και ελληνικά νησιά. Ποια είναι τα σχέδια σας τις πτήσεις από Θεσσαλονική;
Η Ellinair όπως και έδωσε ήδη το πρώτο δείγμα γραφής, και μιλάω για τη σύνδεση Θεσσαλονίκης-Ηρακλείου που θα συνεχιστεί και τον χειμώνα, θα προσπαθήσουμε να δούμε και δρομολόγια όπως είναι ίσως το Θεσσαλονίκη-Μυτιλήνη που φαίνεται πως έχει μια αυξημένη κίνηση, και το ίδιο θα κάνουμε και με αρκετές πόλεις του εξωτερικού που μελετάμε και κάποιες δεν καλύπτονται αυτή την στιγμή αλλά φαίνεται πως υπάρχει κίνηση που εξυπηρετείται μέσω transfer. Είναι βέβαια γεγονός πως σε μια χώρα όπως είναι η Ελλάδα που είναι μια μικρή αγορά, είναι πολύ δύσκολο να υπάρχουν αεροδρόμια που θα φιλοξενούν δυο εταιρείες που θα τα έχουν βάση. Σε πολλές περιπτώσεις δεν δεν μπορούν να συντηρηθουν οι γραμμές. Αυτό που μπορεί να γίνει είναι να συνδυάζεται με κίνηση από το εξωτερικό.
Σκέφτεστε την συνεργασία με ξένες αεροπορικές που θα λειτουργούν τροφοδοτικά στις δικές σας πτήσεις εσωτερικού;
Υπάρχει και νομίζω πως οποιαδήποτε σοβαρή εταιρεία το σκέφτεται αυτό, αλλά πρέπει η αεροπορική εταιρεία να διανύσει κάποια στάδια. Πρώτα από όλα πρέπει να γίνουμε μέλη του interlining agreement της IATA, κάτι που είναι ήδη δρομολογημένο και σύντομα θα πραγματοποιηθεί. Το δεύτερο στάδιο είναι να γίνουμε πλήρες μέλος της IATA, και πιστεύω μέσα στον χρόνο αυτό θα ολοκληρωθεί και αυτό.
Στο αεροδρόμιο της Αθήνας σχεδιάζεται μεγαλύτερη επέκταση επιπλέον των πτήσεων που έχετε ήδη ξεκινήσει αυτό το καλοκαίρι;
Ναι, σχεδιάζουμε να πετάξουμε και στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και στο Αθήνα-Ηράκλειο να αυξήσουμε τις συχνότητες από την χειμερινή περίοδο.
Η διεκδίκηση δρομολογίων των άγονων γραμμών περιλαμβάνεται στα σχέδια σας;
Στις σκέψεις μας είναι, θα το εξετάσουμε και θα δούμε αν έχουμε τις δυνατότητες και τον στόλο για να το κάνουμε.
Μελλοντικά ο στόλος σας πώς προβλέπεται να διαμορφωθεί; Υπάρχει σκέψη για ένταξη μικρότερων ελικοφόρων για το εσωτερικό;
Προς το παρόν δεν έχουμε σκεφτεί την ένταξη ελικοφόρων αν και είναι και οικονομικά πολύ αποδοτικά και αξιόπιστα αεροσκάφη. Αυτό που σκεφτόμαστε είναι την επέκταση του στόλου με Airbus.
Γιώργος Στεφάνου
Περισσότερα: Ellinair: Δυναμική είσοδος στις πτήσεις εσωτερικού | E-Radio.gr Daily
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου