Powered By Blogger
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΙΓΥΠΤΟΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΙΓΥΠΤΟΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 10 Μαΐου 2020

Ολες οι αδειοδοτημένες ξένες εταιρείες εγκατέλειψαν την κυπριακή ΑΟΖ - Τέλος οι έρευνες και οι γεωτρήσεις!

Ολες οι αδειοδοτημένες ξένες εταιρείες εγκατέλειψαν την κυπριακή ΑΟΖ - Τέλος οι έρευνες και οι γεωτρήσεις!Μια κρίσιμη εξέλιξη που απειλεί να αποδομήσει ολόκληρη την κυπριακή πολιτική και συνακόλουθα την εθνική πολιτική στο θέμα της ανακήρυξης ΑΟΖ και εκμετάλλευσης των πλουτοπαραγωγικών πηγών των βυθοτεμαχίων, στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Κυπριακής Δημοκρατίας, συνέβη τα τελευταία 24ωρα: Η μία μετά την άλλη οι ξένες εταιρείες (ENI, Total, EXXON-Mobil), εγκατέλειψαν τα αδειοδοτημένα βυθοτεμάχια, απέσυραν τα ερευνητικά τους σκάφη και αυτή την στιγμή μόνο τα τουρκικά γεωτρύπανα και τα τουρκικά πολεμικά πλοία που τα συνοδεύουν έχουν απομείνει στην περιοχή.
Με την Λευκωσία να ανησυχεί ότι η Αγκυρα θα δώσει εντολή ακόμα και για εξορύξεις, καθώς είναι κοινή παραδοχή πλέον ότι οι παράνομες τουρκικές γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ έχουν «κτυπήσει» μεγάλα κοιτάσματα.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ενέργειας, Γιώργο Λακκοτρύπη, αυτό που γνωρίζει η κυβέρνηση από την ενημέρωση που έτυχε από τις ίδιες τις εταιρείες είναι ότι η ιταλογαλλική κοινοπραξία Total/ENI θα επανέλθει σ’ ένα χρόνο, δηλαδή τον Απρίλιο του 2021 και η κοινοπραξία ExxonMobil/Qatar Petroleum θα συνεχίσει σ’ ενάμιση χρόνο, τον Σεπτέμβρη του 2021.
Όμως η επιστροφή των αδειοδοτημένων εταιρειών κάθε άλλο ως δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται, καθώς οι λόγοι που επικαλέστηκαν κάθε άλλο παρά πειστικοί είναι: Η ύπαρξη του κορωνοϊού!
Όπως αναγνώρισε ο ίδιος ο υπουργός Ενέργειας της Κύπρου Γ. Λακκοτρύπης «Οι ίδιες εταιρείες, αντίθετα παρέμειναν στην ΑΟΖ του Λιβάνου, μέχρι να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους, γιατί το κόστος να φύγουν και να επανέλθουν θα ήταν πολύ μεγαλύτερο». 
Αλλά στην περίπτωση της Κύπρου αυτό δεν ίσχυσε. 
Η πραγματικότητα είναι ότι του τουρκικές απειλές και η απροθυμία των κυβερνήσεων τους να υποστηρίξουν ενόπλως, αν χρειαζόταν, την δραστηριότητα των ENI, Total, EXXON-Mobil, ήταν αιτία αποχώρησης από την κυπριακή ΑΟΖ και ο κορωνοϊός, απλώς η αφορμή.
Διαδοχικά έχουν ξεκινήσει και αποχωρούν και τα πολεμικά πλοία των χωρών τους που δραστηριοποιούνταν στην περιοχή, δηλαδή οι γαλλικές και ιταλικές φρεγάτες.
Την τελευταία φορά μάλιστα οι η ελληνοκυπριακή πλευρά έσπευσε να πανηγυρίσει τον περασμένο χειμώνα για την έλευση και ιταλικής φρεγάτας κλάσης FREMM σε μία χρονική στιγμή έντασης με την Τουρκία, ο ενθουσιασμός μετατράπηκε σε απογοήτευση καθώς μετά από δύο ημέρες η ιταλική φρεγάτα συνασκήθηκε με σκάφη του τουρκικού Στόλου!
Πλέον τα τουρκικά πλωτά γεωτρύπανα είναι μόνα τους στην κυπριακή ΑΟΖ ή για την ακρίβεια, πλέουν συνοδεία του τουρκικού Στόλου με τα τουρκικά πολεμικά πλοία να έχουν ενσωματωμένες ομάδες ειδικών δυνάμεων, προκειμένου να εκτελέσουν νηοψίες ή καταλήψεις πλοίων/πλωτών γεωτρύπανων των ξένων εταιρειών, αν απαιτηθεί.
Το πλέον ανησυχητικό είναι ότι τα τουρκικά πλωτά γωτρύπανα δείχνουν να ξέρουν πού και πώς θα κινηθούν, σαν να έχουν πάρει στοιχεία από τις ξένες εταιρείες για τις υποθαλάσσιες περιοχές «υψηλού ενδιαφέροντος» στην κυπριακή ΑΟΖ.
Με βάση τα πιο πάνω δεδομένα και με δεδομένη την αδυναμία ή «μη βούληση» του ελλαδικού μητροπολιτικού κέντρου να αντιδράσει, η Τουρκία έχει το πεδίο ελεύθερο να δράσει μέχρι σημείου έναρξης εξορύξεων: Εχει τα τεχνικά μέσα, τους πόρους, την στρατιωτική κυριαρχία και τον χρόνο για να πραγματοποιήσει τις κινήσεις της.
Η τεχνογνωσία για τα τελικά στάδια εξόρυξης είναι κάτι που πιθανόν δεν έχει ακόμα, αλλά και αυτό μπορεί να αποκτηθεί αφού όλα αγοράζονται.
Η ομάδα των κρατών Αιγύπτου,  Ελλάδας, Κύπρου και Γαλλίας, που συνιστούσαν μέχρι πρόσφατα το αντιτουρκικό «μπλοκ» της Ανατολικής Μεσογείου δείχνει να έχει εισέλθει σε «χειμερία νάρκη» και αυτό είναι λογικό: Η Γαλλία που είναι ο σημαντικότερος «κρίκος» είναι απασχολημένη με τα του κορωνοϊού και η οικονομική καταστροφή που βιώνει και θα βιώσει τα επόμενα χρόνια θα είναι η μεγαλύτερη μετά τον Β'ΠΠ΄.
Η Ελλάδα έχει υποστεί τουλάχιστον «μερική» γεωστρατηγική «έκλειψη», χωρίς οικονομικούς πόρους και με τα γνωστά προβλήματα στις Ένοπλες Δυνάμεις αλλά και με μια πολιτική ηγεσία που βλέπει την «συνεννόηση πάση θυσία» με την Τουρκία ως την μοναδική λύση να καθυστερήσει το αναπόφευκτο -κατά την εκτίμησή τους- δηλαδή η ήττα στα στρατιωτικό επίπεδο. 
Από την άλλη πλευρά η Κύπρος, «δεν υπάρχει» για την υποστήριξη τέτοιου είδους εγχειρημάτων.
Η Αίγυπτος είναι η μοναδική που έχει και διάθεση και όπλα και πόρους για να διαθέσει και πάνω απ'όλα έχει τον πρόεδρο αλ Σίσι να ανησυχεί για την στενή σχέση Τουρκίας και Μουσουλμανικής Αδελφότητας. Μιας Αδελφότητας, η οποία είναι η μεγαλύτερη και πιο «άγρια» δύναμη στην Αίγυπτο.
Αλλά είναι υποχρεωμένος να παίξει ένα παιχνίδι ισορροπιών και αυτό έχει διαφανεί στην περίπτωση της Λιβύης. 

Σε ότι αφορά το Ισραήλ, μόλις τώρα δείχνει να εξέρχεται από μια βαθιά πολιτική κρίση περίπου δύο ετών, ως αποτέλεσμα των κατηγοριών σε βάρος του πρωθυπουργού Μ.Νετανιάχου για διαφθορά. Αλλά είναι άγνωστο αν και κατά πόσο μπορεί να αποτρέψει τις κινήσεις της Τουρκίας στην κυπριακή ΑΟΖ... pronews.gr 

Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

Αιφνιδιαστικό κτύπημα από ΗΑΕ: Mirage 2000-9 κατέστρεψαν τουρκικά UAV στη Μισράτα

Αιφνιδιαστικό κτύπημα από ΗΑΕ: Mirage 2000-9 κατέστρεψαν τουρκικά UAV στη Μισράτα Αεροπορική επίθεση στη Μισράτα πραγματοποίησαν μαχητικά αεροσκάφη των ΗΑΕ τα οποία σταθμεύουν σε  αιγυπτιακή αεροπορική βάση.
Το κτύπημα  των Mirage 2000-9 ήταν αστραπιαίο και είχε ως αποτέλεσμα την καταστροφή τουρκικών όπλων και  UAV ‘Bayraktar TB2 που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση της Τρίπολης .
Η κυβέρνηση του Σάρατζ, ωστόσο, διατύπωσε την άποψη ότι οι στρατιωτικές αποθήκες που καταστράφηκαν περιείχαν υλικά που είχαν αποθηκευτεί πριν από την κατάρρευση του Μουαμάρ Καντάφι, το 2011.
Δεν επρόκειτο όμως περί αυτού: Οι αποθήκες κατασκευάστηκαν μετά το 2012 και  μάλιστα, με τη βοήθεια της Τουρκίας.
Όπως αναφέρεται το μήνυμα ΗΑΕ και Αιγύπτου προς την Τουρκία και στον Ρ.Τ.Ερντογάν ήταν σαφές: Σταμάτα τώρα την ένοπλη επέμβασή στην Λιβύη.
Τα μαχητικά αεροσκάφη των ΗΑΕ είχαν ως βάση εξόρμησης την Sidi Barrani η οποία βρίσκεται μεταξύ του Τομπρούκ και της Μάρσα Ματρουχ.

pronews.gr

Σάββατο 11 Απριλίου 2020

Ισραήλ και ΗΑΕ ενισχύουν τον Χαλίφα Χαφτάρ στη Λιβύη

Ισραήλ και ΗΑΕ ενισχύουν τον Χαλίφα Χαφτάρ στη ΛιβύηΤα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) προμηθεύουν τον αρχιστράτηγο Χαλίφα Χαφτάρ  με ένα εξελιγμένο ισραηλινό σύστημα αεράμυνας, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα τουρκικά ένοπλα μη ένοπλα επανδρωμένα αεροσκάφη, που έχουν παραχωρηθεί στην κυβέρνηση Εθνικής Συμφωνίας που έχει έδρα την Τρίπολη, γράφει αραβικό δημοσίευμα.
Τα ΗΑΕ θεωρούνται ως ο μεγαλύτερος υποστηρικτής του Εθνικού Στρατού της Λιβύης υπό τον Χαλίφα Χαφτάρ, προκειμένου να λάβει τον έλεγχο της πρωτεύουσας, που εδώ και ένα χρόνο αντιστέκεται.
Πηγές της ιστοσελίδας The New Arab που έχει έδρα το Λονδίνο, αναφέρουν ότι τα ΗΑΕ κατέληξαν σε συμφωνία με το Ισραήλ, αυξάνοντας τη συνεργασία τους χωρίς να έχουν επίσημες σχέσεις, προκειμένου να τροφοδοτήσουν τον Χαφτάρ ένα προηγμένο σύστημα αεράμυνας που παράγεται από ισραηλινή εταιρεία.
Ήδη, το σύστημα αυτό έχει μεταφερθεί στην Αίγυπτο, όπου εκεί θα εκπαιδευτούν αξιωματικοί του Εθνικού Στρατού της Λιβύης, σε αναμονή της μεταφοράς του στη Λιβύη.
Τα ΗΑΕ, γράφει το δημοσίευμα, έχουν στείλει όπλα, πυρομαχικά και αεροσκάφη για να υποστηρίξουν την επίθεση του Χαφτάρ στην πρωτεύουσα, Τρίπολη, παρέχοντας περίπου 3.000 τόνους εξοπλισμού μόνο τον Ιανουάριο του 2020
Αρκετές αναφορές σχετικά με τη μυστική βοήθεια του Ισραήλ στον Χαφτάρ εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια, όπως εκπαίδευση των πολιτοφυλακών που πολεμούν υπέρ του Χαφτάρ «στον πόλεμο του δρόμου» από τον ισραηλινό στρατό το 2019.
 
Τα ΗΑΕ έχουν κάνει, επίσης, συμφωνίες με τις μυστικές υπηρεσίες του Ισραήλ, τη Μοσάντ, για να παραδώσουν στις δυνάμεις του Χαλίφα Χαφτάρ στρατιωτική βοήθεια, όπως τουφέκια ελεύθερου σκοπευτή και εξοπλισμό νυχτερινής όρασης.

Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2020

«Αλλού τα κακαρίσματα κι αλλού...»: Η Αίγυπτος προχώρησε αιφνιδιαστικά σε αγορά από Ιταλία 2 φρεγατών FREMM!

«Αλλού τα κακαρίσματα κι αλλού...»: Η Αίγυπτος προχώρησε αιφνιδιαστικά σε αγορά από Ιταλία 2 φρεγατών FREMM!
Η έλλειψη ενδιαφέροντος από την κυβέρνηση για την εθνική άμυνα είναι πλέον χαρακτηριστική, σε σημείο που όλοι αναρωτούνται εάν θέλει πραγματικά να την ενισχύσει ή το αντίθετο.
Οι  ανέξοδες «επικές παραγγελίες» δεκάδων F-35 και φρεγατών Belharra που δεν κοστίζουν «ούτε ευρώ», καθώς πρόκειται για εξαγγελίες και τίποτα παραπάνω για μετά το 2025 (και βλέπουμε) δεν σημαίνουν απολύτως τίποτα.
Η πικρή πραγματικότητα που εκμεταλλεύεται στο έπακρο η Τουρκία είναι ότι οι δανειστές, με την συνυπογραφή της ελληνικής πολιτικής ελίτ στα τρία Μνημόνια, δεν επιτρέπουν στην Ελλάδα να υπερασπιστεί τον εαυτό της.
Τα παραμύθια ότι τάχα δεν υπάρχουν FREMM από το γαλλικό Ναυτικό ή κάποιο άλλο πλοίο για να προχωρήσουμε στην άμεση παραγγελία του, προκειμένου να δικαιολογήσουν την πλήρη απραξία, καθώς το διάστημα μέχρι το 2025 θα είναι το πιο κρίσιμο για την Ελλάδα, είναι ακριβώς αυτό: Παραμύθια.
Αντίθετα η Αίγυπτος αποδεικνύει ότι όποιος ενδιαφέρεται ρωτά και κτυπά πόρτες.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ιταλικός ειδικός Τύπος  και δημοσιεύματα εφημερίδων η Αιγυπτος έχει συμφωνήσει με την Ιταλία για την προμήθεια δύο μεταχειρισμένων φρεγατών FREMM από το ιταλικό Ναυτικό(!) των “Spartaco Schergat" και "Emilio Bianchi”!
Μάλιστα την Πέμπτη πραγματοποιήθηκε ειδική σύσκεψη στο ιταλικό υπουργείο Οικονομικών με τη συμμετοχή τραπεζών (Sace, Intesa Sanpaolo, Bnp Paribas και Santander) στην οποία εξετάστηκε και αποφασίστηκε η χρηματοδότηση της αγοράς εκ μέρους της Αιγύπτου!
Μάλιστα το ποσό που αναφέρεται είναι 500 εκατ. € τουλάχιστον το μισό του συνολικού κόστους για τις δύο FREMM έναντι 1 δισ., όσο κάνει δηλαδή η μια Belarra!
Όπως επίσης αναφέρει ο ιταλικός Τύπος δεν πρόκειται να υπάρξει έλλειψη για το ιταλικό Ναυτικό και ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε έχει πει το «Ναι».
Να σημειωθεί πως η μια εκ των δύο FREMM η " Emilio Bianchi ", καθελκύστηκε την προηγούμενη εβδομάδα!
Τώρα σε ότι αφορά την μίζερη ελληνική πραγματικότητα, αυτή αναλίσκεται σε δικαιολογίες ότι τάχα δεν υπάρχουν πλοία τώρα διαθέσιμα μεταχειρισμένα για να προχωρήσουμε σε κάποια παραγγελία για αυτό πάμε στις «ψηφιακές» FDI για μετά το 2025-26 γιατί θέλουμε να κάνουμε «Ψηφιακό» πόλεμο και άλλες τέτοιες ανοησίες.




Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020

Η Άγκυρα πετάει «δολώματα» στις χώρες της Α.Μεσογείου για να «νομιμοποιήσουν» την αρπαγή της ελληνικής υφαλοκρηπίδας

Η Άγκυρα πετάει «δολώματα» στις χώρες της Α.Μεσογείου για να «νομιμοποιήσουν» την αρπαγή της ελληνικής υφαλοκρηπίδαςΤο τουρκολιβυκό μνημόνιο με βάση το οποίο Τουρκία και Λιβύη αρπάζουν ελληνική υφαλοκρηπίδα είναι όχι μόνο η αρχή, αλλά και η συμφωνία πρότυπο με βάση την οποία η Άγκυρα επιδιώκει και την σύναψη άλλων μνημονίων με άλλες χώρες της Α.Μεσογείου στις οποίες θα ρίξει το «δόλωμα» της απόδοσης σε αυτές μεγαλύτερων θαλάσσιων περιοχών.
Τελικός στόχος της Άγκυρας είναι η αποδόμηση των όποιων συμμαχιών της Αθήνας, η πλήρης απομόνωσή της και εν τέλει η αρπαγή του μεγαλύτερου μέρους της ελληνικής υφαλοκρηπίδας όχι μόνο από την Άγκυρα αλλά και από άλλες χώρες ώστε να καταφέρει έτσι την «νομιμοποίηση» των τουρκικών παράνομων επιθετικών ενεργειών.
Ο σχεδιασμός είναι μακιαβελικός, αρκούντως σατανικός όπως ακριβώς ταιριάζει στην τουρκική διπλωματία. Η Άγκυρα επιδιώκει να «σπάσει» τις συμμαχίες της Ελλάδας με την πιο αρχαία μέθοδο: Την ικανοποίηση του ενστίκτου του «φιλοτομαρισμού» που πάντα είναι ισχυρότερος από την όποια έννοια του Διεθνούς Δικαίου.
Η Τουρκία θέλει να χωρίσει το σύνολο της θαλάσσιας περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου μεταξύ της ίδιας και των γύρω χωρών κινούμενη στη βάση της συμφωνίας που έκανε με τη Λιβύη χωρίζοντας τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ των δύο χωρών αναφέρει ο κυπριακός Φιλελεύθερος.
Η Τουρκία θέλει να προχωρήσει σε κάτι ανάλογο με την Αίγυπτο και το Ισραήλ. Προβάλλοντάς τους ως δέλεαρ ότι θα εξασφαλίσουν περισσότερες περιοχές με ενεργειακά αποθέματα και ως εκ τούτου θα έχουν μεγαλύτερα έσοδα. 
Αναφερόμενος στη συμφωνία μεταξύ της Τουρκίας και της Λιβύης, ο Κουντρέτ Οζερσάι υποστήριξε (σύμφωνα με το ΓΤΠ) ότι θα ήταν ορθό να την βλέπει κανείς ως μέρος μιας πιο μεγάλης εικόνας και ότι η περιοχή πρέπει να εξετάζεται ως σύνολο.
Πρόσθεσε ότι μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα θα συναφθούν συμφωνίες και με άλλες χώρες, σημειώνοντας ότι αναμένει πως η Τουρκία θα διεξάγει διαπραγματεύσεις για καθορισμό των ζωνών θαλάσσιας αρμοδιότητας βορείως της Αιγύπτου.  
Έτσι λοιπόν για πρώτη φορά το τουρκικό σχέδιο αποκαλύπτεται. Να τι ακριβώς θέλει να πετύχει η Άγκυρα και στην Αθήνα θα πρέπει να κινητοποιηθούν τάχιστα και να μην επαναπαύονται στο... Διεθνές Δίκαιο ή ότι οι «σύμμαχοί» μας είναι φίλοι μας.
Οι συναισθηματισμοί δεν έχουν θέση στην γεωπολιτική όπου όλοι είναι πρωτίστως για τον εαυτό τους.
Σημειώνοντας ότι μια πτυχή της συμφωνίας της Τουρκίας με τη Λιβύη αφορά την Κρήτη, ο Οζερσάι είπε ότι στους κανόνες του διεθνούς δικαίου υπάρχουν δύο διαφορετικές απόψεις, προσθέτοντας ότι η μία από αυτές λαμβάνει ως βάση την ηπειρωτική περιοχή (mainland) και η άλλη θεωρεί ότι τα νησιά έχουν την ίδια επιρροή με την ηπειρωτική περιοχή.
Υποστήριξε ότι σε αποφάσεις που λήφθηκαν στο παρελθόν αναφέρθηκε ότι αν ένα νησί είναι χώρα-κράτος θεωρείται τόσο σημαντικό όσο και οι ηπειρωτικές περιοχές, όμως αν πρόκειται για νησί που υπάγεται σε μια χώρα που βρίσκεται σε ηπειρωτική περιοχή του αποδίδεται πολύ μικρότερη επιρροή.     
Η στρατηγική που ακολουθεί η Τουρκία στη θαλάσσια περιοχή της Κυπριακής Δημοκρατίας κινείται και σ’ αυτή την περίπτωση στη λογική των δύο κρατών. Προωθώντας η ίδια τον εαυτό της ως τον εγγυητή της διασφάλισης των δικαιωμάτων των Τουρκοκυπρίων. 
Η τοποθέτηση του «Γιαβούζ» στο οικόπεδο 8 της Κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης δεν στοχεύει μόνο στην αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κύπρου, αλλά επιχειρεί να μοιράσει κατά τρόπο παράνομο τη θαλάσσια περιοχή. Εν ολίγοις αυτό που θέλει να πετύχει η Τουρκία είναι να επιβάλει με την ισχύ της στρατιωτικής της δύναμης μια μοιρασιά σε όλα: έδαφος, θάλασσα, αέρα, κυριαρχικά δικαιώματα κ.λπ. 
Δεν θεωρείται τυχαίο το γεγονός ότι ευθύς μετά που έριξε άκυρα το «Γιαβούζ», από τουρκικής πλευράς άρχισαν να τοποθετούνται στη λογική της πολιτικής διευθέτησης και του διαλόγου. Όπως επίσης επιχειρείται η χρησιμοποίηση της συγκεκριμένης έκνομης πράξης για να προωθηθούν οι άλλοι στόχοι της Τουρκίας που είναι η επίτευξη συμφωνιών με κράτη της περιοχής, κατά το αντίστοιχο της συμφωνίας μεταξύ Άγκυρας και Τρίπολης. 
Ο Κουντρέτ Οζερσάι έχει αποδυθεί σ’ έναν αγώνα προβολής των τουρκικών θέσεων και αξιώσεων στην περιοχή. Στις τελευταίες του τοποθετήσεις ο Κουντρέτ Οζερσάι υποστήριξε πως θα πρέπει να υπάρξει διευθέτηση θαλάσσιων ζωνών πριν από τη λύση του Κυπριακού. 
Η τουρκική πλευρά φαίνεται να ελπίζει σε τρίτους οι οποίοι θα βρεθούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες για «συμφωνία στον καθορισμό θαλάσσιων ζωνών». Σύμφωνα με δημοσίευμα της Κίπρις (μετάφραση ΓΤΠ), ο Κουντρέτ Οζερσάι έκανε λόγο για ανάληψη ενός είδους πρωτοβουλίας από «κάποια εξέχοντα ονόματα». Η πρωτοβουλία αυτή θα είναι ανάμεσα στις δύο πλευρές στην Κύπρο «για επίτευξη συμφωνίας στο θέμα των φυσικών πόρων, λόγω της οικονομικής πτυχής του ζητήματος και της συμμετοχής πολυεθνικών εταιρειών». 
Παραδέχθηκε πως η τουρκική πλευρά θέλησε και σ’ αυτή την περίπτωση να δημιουργήσει τετελεσμένα τα οποία εν συνεχεία να εκμεταλλευθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Σύμφωνα τα όσα φέρεται να δήλωσε ο Κουντρέτ Οζερσάι, «προέβησαν σε αλλαγή πολιτικής και αντί της πολιτικής που λέει "θα ρυθμιστούν αυτές οι περιοχές όταν υπάρξει συνολική λύση", εφαρμόζεται η πολιτική του "εμείς θα ρυθμίσουμε αυτές τις περιοχές"». Και μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο έγινε η λεγόμενη συμφωνία οριοθέτησης της ούτω καλούμενης υφαλοκρηπίδας τους με την Τουρκία. 
Ισχυρίστηκε ότι το πρόβλημα δεν είναι η συνεργασία της «ελληνοκυπριακής πλευράς», όπως χαρακτήρισε την Κυπριακή Δημοκρατία, με κράτη της περιοχής, αλλά ο αποκλεισμός των Τουρκοκυπρίων και της Τουρκίας από αυτή τη διαδικασία. Υποστήριξε ότι δεν θα αποδώσει κέρδος σε κανέναν η διπλωματία των κανονιοφόρων και ισχυρίστηκε ότι αν οι Τούρκοι είχαν επιλέξει αυτόν τον δρόμο, μέχρι τώρα θα είχαν εμποδιστεί οι γεωτρήσεις της ελληνοκυπριακής πλευράς.  
Ο Μουσταφά Ακιντζί σε δηλώσεις του εμφανίστηκε κι αυτός υπέρμαχος ενός διαλόγου μεταξύ των δύο πλευρών για καθορισμό θαλάσσιων ζωνών: «Στο θέμα του φυσικού αερίου βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι που χωρίζεται στα δυο. Είτε θα προτιμηθεί η διπλωματία της έντασης –και φαίνεται ότι αυτό γίνεται σήμερα, αυτό προσπαθούν να κάνουν οι φίλοι μας οι Ελληνοκύπριοι απορρίπτοντας τις προτάσεις που τους υποβάλαμε- είτε οι εξελίξεις θα εξελιχθούν σε συνεργασία δίδοντας σημασία στα επιστημονικά δεδομένα. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ένδειξη γι’ αυτό».   

Το «Γιαβούζ» βρίσκεται στο σημείο που αποφάσισε η Τουρκία και ήδη –σύμφωνα με δημοσιεύματα– άρχισε τις απαραίτητες εργασίες «στην περιοχή Λευκωσία -1», όπως έχει χαρακτηριστεί. 
 
Το «Γιαβούζ» περιφρουρείται από πολεμικά πλοία του τουρκικού Ναυτικού. Εκτιμάται ότι το τουρκικό γεωτρύπανο θα παραμείνει στην περιοχή για μεγάλο χρονικό διάστημα, αφού είναι προγραμματισμένο να πραγματοποιήσει έως και πέντε γεωτρήσεις. 

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020

«Περίεργη» η στάση Αιγύπτου-Ιταλίας ως προς τον EastMed: Γιατί η Ρώμη «υπόγεια» αποδέχεται το τουρκολιβυκό μνημόνιο

«Περίεργη» η στάση Αιγύπτου-Ιταλίας ως προς τον EastMed: Γιατί η Ρώμη «υπόγεια» αποδέχεται το τουρκολιβυκό μνημόνιοΔύο χώρες που στην αρχή τουλάχιστον θεωρούνταν βασικοί πυλώνες για την δημιουργία του «EastMed», η Ιταλία και η Αίγυπτος, δείχνουν το τελευταίο χρονικό διάστημα να μην είναι τόσο «θερμές» για αυτό το μεγάλο γεωπολιτικό εγχείρημα και ειδικά η Ρώμη δείχνει να «βολεύεται» με το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο με το οποίο αρπάζει η Άγκυρα ελληνική υφαλοκρηπίδα.
Η Αίγυπτος τουλάχιστον τις τελευταίες ημέρες έδειξε να παίρνει μια πιο ξεκάθαρη στάση τουλάχιστον σε ότι αφορά την σύμπλευσή της με τα συμφέροντα Ελλάδας και Κύπρου στις θαλάσσιες ζώνες αλλά θα πρέπει να προσθέσουμε πως έχει ήδη κάνει οριοθέτηση ΑΟΖ με την Κύπρο που σημαίνει πως δεν μπορεί να αλλάξει κάτι σε ότι αφορά την Κυπριακή Δημοκρατία.
Eιδικά με την Ιταλία φαίνεται να υπάρχει «υπόγειο» πρόβλήμα καθώς την βάζει στο κάδρο των γεωτρήσεων στην Ανατολική Μεσόγειο, και συγκεκριμένα στη θαλάσσια ζώνη που προκύπτει από την παράνομη συμφωνία Τουρκίας – Τρίπολης, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, προκαλώντας προβληματισμό αν και κανείς δεν γνωρίζει κατά πόσον αυτό ισχύει.
Ο Τούρκος πρόεδρος αναφέρθηκε σε κάποιες επαφές που έχουν Ρώμη και Άγκυρα για πραγματοποίηση γεώτρησης ανοιχτά της Λιβύης. Όπως είχε πει χαρακτηριστικά «αυτή τη στιγμή η Ιταλία είναι σε επαφές μαζί μας ώστε στο πλαίσιο της συμφωνίας με τη Λιβύη να πραγματοποιήσουμε γεώτρηση. Επειδή τώρα οι ακτές μας βλέπουν τις ακτές της Λιβύης, έχουμε πλέον τη δυνατότητα να κάνουμε αυτό που δεν έκανε η Κύπρος κι αυτό τρελαίνει την Ελλάδα».
Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμε πως και η Αίγυπτος δεν έχει δείξει προθυμία να οριοθετήσει ΑΟΖ με την Ελλάδα γιατί το τουρκολιβυκό μνημόνιο τις προσφέρει μια «ελεύθερη» έκταση θαλάσσιας περιοχής ως «δόλωμα» για να το αποδεχτεί.
Όπως γίνεται κατανοητό το τουρκολιβυκό μνημόνιο είναι μια «πονηρή» συμφωνία η οποία δημιουργήθηκε με το σκεπτικό όχι μόνο να αρπάξει ελληνική υφαλοκρηπίδα αλλά και να «διασπάσει» την όποια συμμαχία επιχειρούσε να δημιουργήσει η Ελλάδα στην Μεσόγειο.
Ειδικότερα, σε ερώτηση δημοσιογράφου για τη συμμετοχή της Ιταλίας στον EastMed ο τούρκος πρόεδρος είπε ότι «πρώτα απ ‘όλα, για τις προσδοκίες της Ιταλίας ειδικά στο θέμα του φυσικού αερίου, ειδικά από άποψη προβολής μιας στρατηγικής επένδυσης στο πρότζεκτ του αγωγού «Turkish Stream» είναι πολύ σημαντικό».
«Αυτή η στρατηγική επένδυση μας έχει δημιουργήσει πολύ διαφορετικούς δεσμούς. Εμείς αυτή τη στιγμή ασφαλώς θα συνεργαστούμε με τη Λιβύη για τη συμφωνία μας αλλά εδώ μπορούμε να πάρουμε μαζί μας ως συνεταίρους και τρίτες ή τέταρτες χώρες. Μπορεί να πάρουμε και πέμπτη χώρα εδώ ως συνέταιρο. Σε αυτό το θέμα υπάρχει ομοφωνία με τον Σάρατζ. Οταν τις πάρουμε και αυτές ασφαλώς θα υπάρχει μια πολύ διαφορετική εξέλιξη» πρόσθεσε.
Στο πλαίσιο αυτό υποστήριξε πως «η Ιταλία βρίσκεται σήμερα σε διαπραγματεύσεις μαζί μας. Στη βάση της συμφωνίας μας με τη Λιβύη, θα είμαστε σε θέση να κάνουμε γεώτρηση. Ωστόσο, οι πηγές που θα εξορυχτούν γύρω από την Λιβύη ανήκουν όλες στον «νότο» και το «βορρά». Εχουν δικαίωμα στον ίσο διαμοιρασμό».
Για αυτό η Ιταλία είναι «βουβή». Τις προσφέρονται πολλά ανταλλάγματα πίσω από τις «κουρτίνες». Ο Ερντογάν δεν είναι χτεσινός...
Πολλά έχουν γραφτεί τους τελευταίους μήνες και τις τελευταίες μέρες  για την πολιτική και τεχνο-οικονομική βιωσιμότητα του αγωγού φυσικού αερίου East Med που θα συνδέει Ισραήλ-Κύπρο-Ελλάδα-Ιταλία μεταφέροντας τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου στη ευρωπαϊκή αγορά.  
Κάποιοι αναλυτές διέγνωσαν μάλιστα και σύγκρουση συμφερόντων με την Αίγυπτο το επόμενο διάστημα. Ωστόσο  η αγγλόφωνη αραβική ιστοσελίδα Αl-Monitor σε σημερινό της άρθρο φιλοξενεί απόψεις ειδικών και πρώην Αιγυπτίων αξιωματούχων που ξεκαθαρίζουν πως όχι μόνο δεν επηρεάζεται η Αίγυπτος αλλά αντιθέτως το Κάιρο θα μπορούσε να συμμετέχει και αυτό στον αγωγό East Med στο προσεχές μέλλον όπως αναφέρει το sigmalive.
Σε τηλεφωνική συνομιλία με την Al-Monitor, το μέλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ενέργειας Maher Aziz αρνήθηκε ότι ο αγωγός φυσικού αερίου EastMed θα έχει οποιεσδήποτε επιπτώσεις στην Αίγυπτο όσον αφορά το εμπόριο και την ανταλλαγή ενέργειας στην περιοχή.
«Είναι φυσιολογικό ο αγωγός αερίου να εκτείνεται από τα ισραηλινά πεδία στην Κύπρο και από εκεί στην Ευρώπη. Δεν είναι απίθανο να επιτευχθεί συμφωνία κατά την επόμενη συνεδρίαση του Φόρουμ Φυσικού Αερίου της Ανατολικής Μεσογείου (EMGF) για την επέκταση μιας άλλης γραμμής (αγωγού) από την Αίγυπτο που να  συνδέεται με τον  EastMed», είπε.
Η Αίγυπτος, συνέχισε,  έχει ήδη συμφωνήσει με την Κύπρο να κατασκευάσει έναν αγωγό. «Αυτό σημαίνει ότι η Αίγυπτος μπορεί να φτάσει στην Ευρώπη, ειδικά επειδή έχει πλεόνασμα φυσικού αερίου που χρειάζεται η Ευρώπη που διψά για ενέργεια. Είναι φυσιολογικό να παίρνει τις ανάγκες της σε φυσικό αέριο από το Ισραήλ και την Αίγυπτο ».
Για το Φόρουμ Φυσικού Αερίου της Ανατολικής Μεσογείου (ΕMGF) o Aziz  επεσήμανε πως οι επτά χώρες που συμμετέχουν μοιράζονται ένα όραμα της περιφερειακής ολοκλήρωσης. «Αυτό υποστηρίζει τη συνεργασία μεταξύ τους και όχι τον ανταγωνισμό», είπε.
Στο ίδιο πλαίσιο ο  πρώην Αιγύπτιος Υπουργός Πετρελαίου της Αιγύπτου Οσάμα Καμάλ, υποστήριξε σε τηλεφωνική του παρέμβαση στην τηλεοπτική εκπομπή «Κάιρο Τώρα» στις 7 Ιανουαρίου, ότι ο αγωγός EastMed δεν θα επηρεάσει τη συμφωνία μεταξύ Αιγύπτου και Ισραήλ, σύμφωνα με την οποία το Τελ Αβίβ θα εξάγει φυσικό αέριο προς την Αίγυπτο από τα θαλάσσια αποθέματά του.
Yπενθυμίζεται πως στις 15 Ιανουαρίου, η Αίγυπτος ανακοίνωσε ότι άρχισε να εισάγει φυσικό αέριο από το Ισραήλ, το οποίο θα υγροποιείται και θα εξάγεται στην Ευρώπη, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας ανάμεσα στις δύο χώρες που αποτιμάται στα 13,3 δισεκ. ευρώ.
Επιπλέον ο  Καμάλ  εξήγησε πως  η Ευρώπη καταναλώνει ετησίως 200 δισ. Κυβικά μέτρα φυσικού αερίου. Το ένα τρίτο αυτής της ποσότητας είναι εξασφαλισμένο από τη Ρωσία και το υπόλοιπο από άλλες χώρες. Ο Κάμαλ επεσήμανε ότι η Κύπρος, η Αίγυπτος, το Ισραήλ και η Ελλάδα δεν θα παράγουν τεράστια ποσότητα αερίου αλλά τέτοια που θα φτάνει έως και 50 δισ. κυβικά μέτρα.
Aπό την πλευρά του ο Ramadan Abul Ela, καθηγητής μηχανικής πετρελαίου και αντιπρόεδρος του Πανεπιστημίου «Pharos» της Αλεξάνδρειας μιλώντας στο Al Monitor, εξέφρασε την εκτίμηση ότι «η  συζήτηση για την κατασκευή του East Med είναι μια προσπάθεια να σταλθεί στην Αίγυπτο ένα μήνυμα ότι υπάρχει εναλλακτική λύση για την παροχή αερίου στην Ευρώπη, ώστε να μην τηρεί μελλοντικές συνθήκες στη διέλευση φυσικού αερίου μέσω  αυτής  εδάφη». Σημείωσε, ωστόσο, «Αν υποθέσουμε ότι ο αγωγός EastMed κατασκευάστηκε, δεν θα επηρέαζε την Αίγυπτο ».

Να υπενθυμίσουμε ότι τις προηγούμενες μέρες το Ιταλικό Υπουργείο Εξωτερικών διέψευσε και δημοσίευμα του τουρκικού κρατικού πρακτορείου ειδήσεων «Anadolu», σύμφωνα με το οποίο «ο Ιταλός υπουργός Εξωτερικών, Λουίτζι Ντι Μάιο «δεν πιστεύει» στον υποθαλάσσιο αγωγό EastMed. Μετά από παρέμβαση το δημοσίευμα  απέσυρε την αναληθή ανάρτηση και ανασκεύασε την είδηση αφού ο Ντι Μάιο δήλωσε ότι «το σχέδιο του EastMed θα μπορούσε να καταστεί βιώσιμο σε μεσοπρόθεσμο ή μακροπρόθεσμο στάδιο».

Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020

Ο Ερντογάν απειλεί την Ε.Ε.: «Αν δεν στηρίξετε τον Σάρατζ θα αντιμετωπίσετε νέα προβλήματα»

Ο Ερντογάν απειλεί την Ε.Ε.: «Αν δεν στηρίξετε τον Σάρατζ θα αντιμετωπίσετε νέα προβλήματα»
Η Λιβύη είναι στο έλεος ενός «βαρόνου πολέμων»
Την δική του οπτική γωνία, ενόψει της συμμετοχής του στην κυριακάτικη διάσκεψη του Βερολίνου για τη Λιβύη, ανέδειξε ξανά ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, με άρθρο του απειλώντας ευθέως την ΕΕ για τις επιπτώσεις αν ουσιαστικά δε  στηρίξει τις δικές του επιλογές στην Λιβύη!
Ο Τούρκος πρόεδρος σε άρθρο του στο Politico κατηγορεί, μεταξύ άλλων την Ευρώπη για έλλειψη ευαισθησίας στο θέμα της Λιβύης, ρίχνει βέλη κατά της Γαλλίας, που βρίσκεται «δίπλα στους πραξικοπηματίες του Χαφτάρ» και καλεί την Ένωση να υποστηρίξει  την κυβέρνηση της Εθνικής Συναίνεσης της Λιβύης για να προδώσει τις αξίες της. 
Το άρθρο του Ερντογάν: 
«Η Λιβύη βρίσκεται στη δίνη ενός αιματηρού εμφυλίου πολέμου για περίπου 10 χρόνια. Ωστόσο, η διεθνής κοινότητα δεν έχει μέχρι σήμερα αναλάβει τις ευθύνες της. Δεν σταμάτησε τη βία και δεν εγκαθίδρυσε την ειρήνη και τη σταθερότητα.
Σήμερα βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τις συνέπειες αυτής της απάθειας, της έλλειψης ευαισθησίας.
Η κυβέρνηση της Λιβύης, αναγνωρισμένη από τα Ηνωμένα Έθνη, έχει υποστεί επίθεση πολλών ετών από τον βαρόνο Χαλίφα Χαφτάρ. Προσπαθώντας να επιβάλει πραξικόπημα στη χώρα, η ένοπλη οργάνωση του Χαφτάρ λαμβάνει υποστήριξη από αντιδημοκρατικά κράτη, όπως η Αίγυπτος, η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Παρά τις προσπάθειες για την παροχή πολιτικής λύσης, όπως η Συμφωνία Suheyrat του 2015, ο κόσμος δεν μπορεί να υποστηρίξει επαρκώς τους παράγοντες της διπλωματίας και του διαλόγου στη Λιβύη.
Η κρίση στη Λιβύη οδήγησε σε διάσπαση στην ευρωπαϊκή ήπειρο, η οποία προσπαθεί ακόμα να αποφασίσει τι να κάνει στην περιοχή. Προστατεύοντας τη διπλωματία μέσω υποστήριξης της νόμιμης κυβέρνησης της Λιβύης, η Γερμανία θα φιλοξενήσει μια ειρηνευτική διάσκεψη στο Βερολίνο την Κυριακή. Αντίθετα, η Γαλλία βρίσκεται δίπλα στους πραξικοπηματίες του Χαφτάρ κι ενάντια στη νόμιμη κυβέρνηση της Λιβύης.
Άλλοι μπορεί να ρωτήσουν γιατί η Ευρώπη πρέπει να συμμετάσχει στη λιβυκή σύγκρουση, ενώ σε ολόκληρο τον κόσμο διεξάγονται πόλεμοι, συγκρούσεις και ανθρωπιστικές κρίσεις.
Καταρχάς, η πιθανότητα η Ευρωπαϊκή Ένωση να μην δώσει την απαραίτητη υποστήριξη στην κυβέρνηση της Εθνικής Συναίνεσης της Λιβύης θα σήμαινε ότι προδίδει τις βασικές αξίες της Ευρώπης, τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η εγκατάλειψη της Λιβύης στο έλεος ενός βαρόνου πολέμων θα ήταν ιστορικό λάθος.
Επιπλέον, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι εάν εγκαταλειφθεί η νόμιμη κυβέρνηση της Λιβύης, η Ευρώπη θα αντιμετωπίσει νέα προβλήματα και απειλές.
Οι τρομοκρατικές οργανώσεις όπως ο DAESH και η Αλ Κάιντα, οι οποίες υπέστησαν στρατιωτική ήττα στη Συρία και το Ιράκ, μπορούν να βρουν ένα αποτελεσματικό περιβάλλον στη Λιβύη και στη συνέχεια να ξυπνήσουν. Στην πραγματικότητα, είναι γνωστό ότι υπάρχουν ομάδες στις τάξεις του Χαφτάρ, οι οποίες μοιράζονται την ιδεολογία αυτών των τρομοκρατικών οργανώσεων. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η βία και η αστάθεια θα τροφοδοτήσουν την παράνομη μετανάστευση προς την Ευρώπη.
Ο εμφύλιος πόλεμος της Λιβύης είναι ένα χαρτί για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα υπερασπιστούν οι Ευρωπαίοι ηγέτες τη φιλελεύθερη παγκόσμια τάξη που αντιμετωπίζει μια νέα επίθεση; Διαφορετικά, αποφεύγουν τις ευθύνες τους όπως κάνουν στη Συρία.
Οι Eυρωπαίοι φίλοι και συμμάχοί μας πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι δεν μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο απλά διαμαρτυρόμενοι και λέγοντας ότι ανησυχούν. Δεν μπορείτε να υπερασπιστείτε το διεθνές δίκαιο, τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα χωρίς να προχωράτε σε δράσεις.
Η ιστορία μας διδάσκει ότι αν στρέφεις την πλάτη στη διπλωματία και επιβραβεύεις όσους κοροϊδεύουν τη διεθνή κοινότητα, τότε θα προκαλέσεις μεγαλύτερα προβλήματα. Ωστόσο, οι πρόσφατες εξελίξεις στη Λιβύη δείχνουν ότι ορισμένοι Ευρωπαίοι ηγέτες εξακολουθούν να μην λαμβάνουν αυτά τα μαθήματα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να δείξει στον κόσμο ότι είναι ένας αξιοθαύμαστος παίκτης στη διεθνή σκηνή. Η ειρηνευτική διάσκεψη στο Βερολίνο είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα προς αυτόν τον στόχο. Από την άλλη πλευρά, περιμένουμε από τους Ευρωπαίους ηγέτες να μιλούν λιγότερο και να κάνουν πιο συγκεκριμένα βήματα.
Έχοντας κατά νου πως η Ευρώπη δεν ενδιαφέρεται πολύ για την παροχή στρατιωτικής βοήθειας στη Λιβύη, η προφανής επιλογή είναι η συνεργασία με την Τουρκία, η οποία έχει υποσχεθεί ήδη στρατιωτική βοήθεια.
Η Τουρκία υποστηρίζει πλήρως τη νόμιμη κυβέρνηση της Λιβύης, όπως αυτή αναγνωρίστηκε από τα Ηνωμένα Έθνη. Ως μέρος των τελευταίων συμφωνιών για την ασφάλεια και τη στρατιωτική συνεργασία που υπογράψαμε, δεσμευθήκαμε να προστατέψουμε την κυβέρνηση της Λιβύης από τους κακοποιούς. Από την άποψη αυτή, θα εκπαιδεύσουμε τις δυνάμεις ασφαλείας της Λιβύης, θα συμβάλουμε στην καταπολέμηση της τρομοκρατίας, της εμπορίας ανθρώπων και άλλων σοβαρών απειλών κατά της διεθνούς ασφάλειας.

Η Ευρώπη βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι σήμερα. Στο ιστορικό αυτό όριο, όσοι αγωνίζονται για την ειρήνη πρέπει να είναι θαρραλέοι. Πρέπει να κάνουν ό, τι μπορούν για να τερματίσουν τη βία. Η Ευρώπη, ο αρχαίος φίλος και σύμμαχος για την επίτευξη αυτού του στόχου μπορεί να βασιστεί στην Τουρκία».

Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2020

16-1-2020 21:23 ο Χαφτάρ στην Αθηνα

Υποχώρησε ο Χ. Χαφτάρ: Συμφώνησε για εκεχειρία στη Λιβύη - Μένει η ΑΟΖ στην Άγκυρα

Υποχώρησε ο Χ. Χαφτάρ: Συμφώνησε για εκεχειρία στη Λιβύη - Μένει η ΑΟΖ στην Άγκυρα
Ο υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας, Χάικο Μάας από τη Βεγγάζη, όπως μεταδίδει το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων δήλωσε ότι ο δήλωσε ότι ο στρατάρχης Χαλίφα Χαφτάρ επικεφαλής του Λιβυκού Εθνικού Στρατού (LNA), συμφώνησε σε εκεχειρία στη Λιβύη.


Ο Στρατάρχης Χ.Χαφτάρ συμφώνησε για εκεχειρία στην Λιβύη και για την διατήρηση σε ισχύ όλων των συμφωνιών που είχε υπογράψει το καθεστώς Σάρατζ στις οποίες εκτός από τις όσες συμφωνίες περιλαμβάνονται και αφορούν πετρελαικά κοιτάσματα που παραχωρούνται σε Γερμανία, Ιταλία και άλλες χώρες είναι και η Συμφωνία της για την ΑΟΖ με την Άγκυρα.
Ο Χάικο Μάας ταξίδεψε εκτάκτως στη Λιβύη στο πλαίσιο των προσπαθειών που καταβάλλονται για να επιτευχθεί η εκεχειρία στην εμπόλεμη ζώνη. Το ταξίδι του Γερμανού ΥΠΕΞ εντάσσεται στο πλαίσιο των προσπαθειών του Βερολίνου για εξεύρεση λύσης στη λιβυκή κρίση. Ο Χάικο Μάας, πριν τη συνάντηση με τον Χαφτάρ, τόνισε ότι εκπροσωπεί τους ομολόγους του της ΕΕ. «Το μήνυμά μας είναι ξεκάθαρο: κανείς δεν μπορεί να κερδίσει σε αυτή τη σύγκρουση στρατιωτικά», υπογράμμισε.
«Δεσμεύτηκε να συμμορφωθεί με την κατάπαυση του πυρός, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι δεν υπέγραψε τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στη Μόσχα νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό», ανέφερε ο Μάας μετά από συνάντηση με τον Χαφτάρ στη Λιβύη.
Ο υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας δήλωσε νωρίτερα ότι καμία πλευρά δεν θα μπορούσε να κερδίσει τη σύγκρουση με τη χρήση βίας και ότι οι συζητήσεις σχετικά με τη κατάσταση στη Λιβύη μετά τον πόλεμο, πρέπει να διεξαχθούν υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών.
Εντός της ημέρας, ο Χαλίφα Χαφτάρ συμφώνησε να συμμετάσχει στη Διάσκεψη του Βερολίνου για τη Λιβύη στις 19 Ιανουαρίου, σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το Al-Hadath επικαλούμενο πηγές στον LNA.
Πάντως όπως μεταδίδουν λιβυκά μέσα ενημέρωσης, στην συνάντηση με τον Μάας ο Στρατάρχης Χαλίφα Χάφταρ σημείωσε πως επιφυλάσσεται κάθε δικαιώματός του για την αντιμετώπιση τρομοκρατικών και παραστρατιωτικών οργανώσεων στη Λιβύη.
Λίγο νωρίτερα, ο επικεφαλής της κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας Φάγιεζ αλ Σάρατζ είχε ανακοινώσει μέσω του γραφείου Τύπου του ότι θα συμμετάσχει στη διεθνή διάσκεψη για τη Λιβύη που θα διεξαχθεί στο Βερολίνου.
“Θα είμαστε παρόντες στο Βερολίνο” δήλωσε ο Σάρατζ κατά τη διάρκεια μιας σύσκεψης με μέλη του υπουργικού συμβουλίου του και άλλους αξιωματούχους, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Την περασμένη εβδομάδα, η Ρωσία και η Τουρκία κάλεσαν τις αντιμαχόμενες πλευρές να τερματίσουν τις εχθροπραξίες στη Λιβύη και διαμεσολάβησαν για συνομιλίες μεταξύ του Φαγιέζ αλ Σάρατζ και του Χαλίφα Χαφτάρ στη Μόσχα στις 13 Ιανουαρίου. Ωστόσο, η συνάντηση δεν κατέληξε σε επίσημη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός.
Ερντογάν: Η Τουρκία στέλνει στρατεύματα στη Λιβύη - To Ορούτς Ρέις ξεκινά έρευνες στη Μεσόγειο
Στο μεταξύ, η Τουρκία προχωρά στην αποστολή στρατευμάτων στη Λιβύη, όπως δήλωσε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, κατά τη διάρκεια ομιλίας στην Άγκυρα, σύμφωνα με το Reuters.
Η ανακοίνωση Ερντογάν για την αποστολή τουρκικών στρατευμάτων στη Λιβύη έρχεται μετά τη συμφωνία Τουρκίας - Λιβύης που προκάλεσε τη σφοδρή αντίδραση της Ελλάδας, της Κύπρου και της Αιγύπτου.

Ο Τούρκος πρόεδρος δήλωσε, επίσης, επίσης ότι θα προχωρήσει το 2020 στη χορήγηση αδειών για ερευνητικές δραστηριότητες και γεωτρήσεις στην ανατολική Μεσόγειο επικαλούμενος τη συμφωνία με τη Λιβύη και συγκεκριμένα το μνημόνιο μεταξύ των δύο χωρών για τη χάραξη θαλάσσιων ζωνών στη Μεσόγειο. Σημείωσε, μάλιστα, ότι το ερευνητικό πλοίο Oruc Reis («Ορούτς Ρέις») θα ξεκινήσει σεισμικές έρευνες.

Η Τουρκία «φορτώνει» στρατεύματα στα αποβατικά για την Λιβύη & στέλνει το Oruc Reis στην Μεγίστη

Η Τουρκία «φορτώνει» στρατεύματα στα αποβατικά για την Λιβύη & στέλνει το Oruc Reis στην Μεγίστη
Η Τουρκία στέλνει στρατεύματα στην Λιβύη για να προλάβει τις εξελίξεις αλλά και για να τις πιέσει, στην διάσκεψη της Λιβύης.









Το ανακοίνωσε ο ίδιος ο Ρ.Τ.Ερντογάν ενώ πρόσθεσε πως θα στείλει το σεισμογραφικό πλοίο Oruc Reis για σεισμικές έρευνες νότια του Καστελόριζου για να υλοποιήσει το παράνομο μνημόνιο μεταξύ της Τουρκίας και του 5% της Λιβύης με το οποίο αρπάζουν την ελληνική υφαλοκρηπίδα!
Nα πούμε πως ήδη η Αίγυπτος έχει προειδοποιήσει με επέμβαση στην Λιβύη σε περίπτωση που η Άγκυρα στείλει μεγάλο όγκο στρατευμάτων.

«Με τη Λιβύη υπογράψαμε το μνημόνιο καθορισμού θαλάσσιων περιοχών ευθύνης. Στις περιοχές ανάμεσα σε Τουρκία και Λιβύη, δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε έρευνα ή γεώτρηση ούτε να περάσει οποιοσδήποτε αγωγός χωρίς την έγκριση των δυο χωρών. Εντός του 2020 επιταχύνουμε τις διαδικασίες και ξεκινάμε τις έρευνες και γεωτρήσεις στις περιοχές αυτές. Αφού παραχωρηθούν οικόπεδα και ολοκληρωθούν οι διαδικασίες, το Ορούτς Ρείς θα πραγματοποιήσει εκεί σεισμικές έρευνες» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η Άγκυρα προανήγγειλε το γεγονός με NAVTEX:
NAVTEX 0114/20
TURNHOS N/W : 0114/20
MEDITERRANEAN SEA
1. SEISMIC SURVEY, BY R/V ORUÇ REİS, ATAMAN AND CENGİZ HAN BETWEEN 14 JAN-10 APR 20 IN AREA BOUNDED BY;
34 31.53 N – 030 27.08 E
33 51.65 N – 030 28.27 E
33 53.40 N – 030 46.78 E
34 31.92 N – 030 45.92 E
6 NM BERTH REQUESTED.
2. CANCEL THIS MESSAGE 102059Z APR 20.
Την ίδια στιγμή η Ελλάδα βρίσκεται εκτός της Διάσκεψης για την Λιβύη και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας το αιτιολόγησε στο γεγονός ότι η διαδικασία για τη διάσκεψη του Βερολίνου για τη Λιβύη ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2015 και ότι η τότε ελληνική κυβέρνηση δεν έδωσε προτεραιότητα σε αυτό.
«Τώρα δηλώσαμε το ενδιαφέρον μας και δημόσια, πως θέλουμε να συμμετάσχουμε, και ιδιωτικά στις επικοινωνίες μας μέσω της διπλωματικής οδού και όχι μόνον.»
«Δεν κατέστη δυνατόν να είμαστε σε αυτήν τη συνεδρίαση της Κυριακής. Εμείς θα συνεχίσουμε να θέλουμε να συμμετέχουμε σε όλες τις διαδικασίες που αφορούν την περιοχή μας γιατί θέλουμε να παίξουμε τον ρόλο που μας αναλογεί».

Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2020

DW: «Ρίσκο για την Μέρκελ η διάσκεψη του Βερολίνου για τη Λιβύη»

DW: «Ρίσκο για την Μέρκελ η διάσκεψη του Βερολίνου για τη Λιβύη»Παρά το ναυάγιο της Διάσκεψης στη Μόσχα η γερμανική καγκελαρία απέστειλε τις προσκλήσεις στους συμμετέχοντες της Συνάντησης Κορυφής του Βερολίνου για τη Λιβύη, που θα γίνει την Κυριακή 19.01.
Τις προσπάθειες για να συγκεντρώσει σε ένα τραπέζι τόσους ετερόκλητους εταίρους ανέλαβε προσωπικά η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, η οποία μιλώντας χθες στην Κ.Ο. των χριστιανικών κομμάτων, εξέφρασε τη συγκρατημένη αισιοδοξία ότι θα μπορούσε να προκύψει κάποια διαπραγματευτική λύση στον εμφύλιο της χώρας. «Έχει έρθει ο καιρός να εξετάσουμε εάν είμαστε σε θέση να καταλήξουμε σε κάποια απόφαση σε ανώτατο επίπεδο» τόνισε η Μέρκελ σύμφωνα με βουλευτές που συμμετείχαν στη συνεδρίαση.
Αντικρουόμενα συμφέροντα
Παρόλα αυτά, όπως τόνισε, οι προσδοκίες από μια τέτοια συνάντηση θα πρέπει να είναι πολύ χαμηλές, γιατί τα συμφέροντα όσων έχουν εμπλακεί στη λιβυκή κρίση, είναι πολύπλοκα. Από τη μια πλευρά βρίσκεται η αναγνωρισμένη από τον ΟΗΕ κυβέρνηση του πρωθυπουργού Φαγέζ Σάρατζ στην Τρίπολη, τον οποίο στηρίζουν η Ιταλία και η Τουρκία.
Και από την άλλη πλευρά βρίσκεται ο στρατηγός Χαφτάρ, που δρα με τη βοήθεια της Ρωσίας, το περασμένο καλοκαίρι έγινε δεκτός στο Παρίσι από τον πρόεδρο Μακρόν και στηρίζεται από τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Αίγυπτο.
Και ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα βρίσκεται η γερμανική κυβέρνηση (σσ. σύμφωνα πάντα με την DW) , η οποία με τη βοήθεια του ειδικού απεσταλμένου των ΗΕ Γκασάν Σαλαμέ ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 τη λεγόμενη διαδικασία του Βερολίνου, για να φέρει σε επαφή τα μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας του διεθνούς οργανισμού με τις αντιμαχόμενες πλευρές. Υπό πέπλο μυστικότητας όλο αυτό το διάστημα οι διαμεσολαβητές έρχονταν στο Βερολίνο για διαβουλεύσεις στην καγκελαρία και το υπουργείο Εξωτερικών γύρω από τον καθορισμό του καλύτερου τρόπου και δρόμου προς τη συνάντηση κορυφής της ερχόμενης Κυριακής.
Οδικός χάρτης
Τι όμως μπορεί να περιμένει κανείς από τις εργασίες της; Το περίγραμμα έθεσε η ίδια η Άγκελα Μέρκελ μιλώντας χθες το απόγευμα στην Κ.Ο. «Η Διάσκεψη της Κυριακής για τη Λιβύη χρησιμεύει στο να δεσμεύσει όλες τις πλευρές να σεβαστούν το υπάρχον εμπάργκο όπλων, το οποίο συνεχώς παραβιάζεται, και έτσι να ανοίξει ο δρόμος για μια πολιτική λύση. Στη διάρκεια της λεγόμενης Διαδικασίας του Βερολίνου έγινε σαφές» συνέχισε η καγκελάριος, «ότι ξένες δυνάμεις που δρουν στη χώρα εμποδίζουν την επιστροφή στην ειρήνη. Και όσο καιρό μεταφέρεται στρατιωτικό υλικό στη χώρα από το εξωτερικό, θα συνεχίζονται οι σφαγές και δεν θα επέλθει κάποια πολιτική λύση».
Η καγκελάριος τόνισε ότι η απόφαση για τη διάσκεψη δεν έγινε από τη μια ημέρα στην άλλη, ότι ήταν απότοκο μιας μακράς διαδικασίας, «κάποια στιγμή έρχεται το χρονικό σημείο, στο οποίο ίσως μπορεί να επιτευχθεί κάτι» πρόσθεσε. Εκείνο που επιδιώκει η γερμανική κυβέρνηση είναι υιοθέτηση ενός οδικού χάρτη που θα οδηγήσει σε κάποια πολιτική λύση. Γι αυτό, αν και έχουν προσκληθεί στο Βερολίνο ο πρωθυπουργός Σάρατζ και ο στρατηγός Χαφτάρ, δεν θα καθίσουν εξ αρχής στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για να μην θέσουν σε κίνδυνο οποιαδήποτε επιτυχία θα μπορούσε να επιτευχθεί.
Κίνηση υψηλού ρίσκου
Για τη Γερμανίδα καγκελάριο το στοίχημα της ειρήνευσης στη Λιβύη έχει κεντρική σημασία. Η Άγκελα Μέρκελ θέλει να αποδείξει ότι η Γερμανία αναλαμβάνει ευθύνες στην περιοχή, έτσι όπως δεν έκανε στη Συρία. Πολύ περισσότερο όμως είναι οι ανησυχίες της για ένα νέο προσφυγικό κύμα. Στην περίπτωση της Συρίας η Γερμανία έμεινε να παρακολουθεί από μακριά τις εξελίξεις και όταν το 2015 οι πρόσφυγες «χτύπησαν» κατά χιλιάδες την πόρτα της χώρας, ήταν ήδη πολύ αργά. Για τη Μέρκελ οι μήνες που ακολούθησαν προκάλεσαν την μεγαλύτερη κρίση της θητείας της με τραύματα που δεν έχουν ακόμη επουλωθεί.
Η συνεργασία της ΕΕ με τη λιβυκή ακτοφυλακή έχει γίνει στόχος επικρίσεων. Λόγω της κατάστασης ασφαλείας η επαναπροώθηση προσφύγων στη χώρα δεν είναι δυνατή. Εκτός αυτού πολλοί αρχηγοί κρατών της ζώνης του Σαχέλ (Μαυριτανία, Σενεγάλη, Γκάμπια,, Μπουρκίνα Φάσο και Νίγηρας) έκαναν στη Μέρκελ σαφές ότι χωρίς λύση του προβλήματος στη Λιβύη είναι αδύνατον να επιτύχουν σταθερότητα μέσα στις χώρες τους.

Βέβαια, η DW ξέχασε να αναφέρει τα συμβόλαια της γερμανικής πετρελαϊκής εταιρείας Wintershall με την κυβέρνηση Σαράτζ που «ίσως» έπαιξαν κι αυτά τον ρόλο τους, στην κινητοποίηση του Βερoλίνου να πετύχει «πολιτική λύση» στη Λιβύη.

«Ώρα μηδέν» στην Λιβύη: Ο Χάφταρ συγκεντρώνει εφεδρείες για την τελική έφοδο στην Τρίπολη - Xωρίς την ρωσική υποστήριξη

«Ώρα μηδέν» στην Λιβύη: Ο Χάφταρ συγκεντρώνει εφεδρείες για την τελική έφοδο στην Τρίπολη - Xωρίς την ρωσική υποστήριξηΡαγδαίες είναι οι εξελίξεις στην Λιβύη όπου ο στρατάρχης Χάφταρ φαίνεται πως έχει χάσει την στήριξή του από τους Ρώσους, όχι όμως από την Αίγυπτο και τα ΗΑΕ και θα επιχειρήσεις τις επομενες ημέρες να καταλάβει την Τρίπολη και να θέσει τέρμα στον πόλεμο της Λιβύης και στην προσπάθεια της Τουρκίας να ελέγξει προς όφελός της την χώρα.
Ήδη κινητοποιούνται εφεδρείες του LNA από την Βεγγάζη καθώς ο στρατάρχης Χάφταρ είναι αποφασιμένος να τα παίξει όλα για όλα γνωρίζοντας πως ο χρόνος μετράει πλέον αντίστροφα.
Τις επόμενες ημέρες, εάν δεν έχει «καθαρίσει» με το φιλοτουρκικό καθεστώς της Τρίπολης θα έχει να αντιμετωπίσει την αποστολή νέων τουρκικών και τουρκόφιλων δυνάμεων καθώς η Άγκυρα θα αποστείλει τακτικές στρατιωτικές δυνάμεις ενώ ετοιμάζει μια ακόμα μονάδα Τουρκμένων μισθοφόρων από την Συρία.
Ήδη ομάδες Τουρκμένων φτάνουν στην Λιβύη διαμέσου της... Ιταλίας (η οποία Ιταλία της κυβέρνησης Κόντε επιθυμεί την παραμονή στην εξουσία του τουρκικής καταγωγής Σάρατζ).
Εάν ο Χάφταρ «κολλήσει» λίγο έξω από το κέντρο της Τρίπολης ξέρει πως μετά τα πράγματα θα γίνουν δύσκολα για αυτόν.
Ξέρει ότι πλέον η Ρωσία θα έχει εχθρική στάση απέναντί του.
Aξιωματούχοι του Κρεμλίνου επισκέφθηκαν τον Χάφταρ στο ξενοδοχείο και του ανέφεραν πως εάν άρουν την στήριξη στον LNA, τότε θα είναι ένα τίποτα στην Λιβύη και πως θα χάσει τον πόλεμο.

Το τέλος της προσωρινής εκεχειρίας στη Λιβύη ανακοίνωσε ο πρόεδρος του κοινοβουλίου της Λιβύης Αγκίλα Σάλεχ μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό AlGhadTV.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά ο Σάλεχ δήλωσε πως η εκεχειρία τερματίζεται και ξεκινούν οι επιχειρήσεις για την κατάληψη της Τρίπολης από τις δυνάμεις του στρατηγού Χαλίφα Χαφτάρ.
Το... μεσαίο δάχτυλο στον Ταγίπ Ερντογάν και στον Φάγεζ αλ Σάρατζ υψώνει επιδεικτικά εκπρόσωπος του Εθνικού Στρατού της Λιβύης (LNA-Χάφταρ), λίγες ώρες μετά το ναυάγιο των ειρηνευτικών συνομιλιών στη Μόσχα.
Ο Χαλίφα Χάφταρ αφού αποχώρησε από το τραπέζι του διαλόγου, εξαπέλυσε επίθεση κατά του Τούρκου προέδρου, τον οποίο κατηγορεί ως υπεύθυνο για τη μη επίτευξη συμφωνίας στη Μόσχα, μιλώντας για «τουρκική απληστία».    
Σήμερα, στον επίσημο λογαριασμό του LNA στο Twitter, αναρτήθηκε μήνυμα το οποίο αναφέρει ότι οι δυνάμεις του Χάφταρ εισέβαλαν σε μία θέση του GNA (Σάρατζ) και «έπιασαν 5 πολιτοφύλακες και έναν Τούρκο, κοντά στη γέφυρα Alswani».
Το μήνυμα συνοδεύεται από δύο φωτογραφίες: στην πρώτη κάποιος υψώνει το μεσαίο του δάχτυλο και στη δεύτερη ένας κρατάει έναν δίσκο με... γλυκά, προφανώς για να γλυκάνει τον Ταγίπ Ερντογάν και τον επικεφαλής της κυβέρνησης της Τρίπολης στη Λιβύη, Φάγεζ αλ Σάρατζ.