Αποκάλυψη-βόμβα του δημοσιογράφου Γιώργου Γεωργιάδη στο SportDog για τον
αληθινό λόγο που ο Σαββίδης δέχεται πόλεμο από την Αθήνα! "Το
ποδόσφαιρο είναι απλά το μέσο"!
Οι ημέρες που διαδέχτηκαν το επεισοδιακό παιχνίδι ΠΑΟΚ-Ολυμπιακός ήταν
αρκετά δύσκολες. Υπήρξαν πολλοί (απαράδεκτοι) χαρακτηρισμοί στο πρόσωπο
του Ιβάν Σαββίδη, με αφορμή τις δηλώσεις του τελευταίου για
αθηνοκεντρικό κράτος και πολιτικό σύστημα. Τον αποκάλεσαν Ρωσοπόντιο,
ενώ στον Πειραιά μέσω "κύκλων" παρακτράπηκαν, αποκαλώντας τον "κλόουν"
και "φιλοξενούμενο". Όπως ήταν φυσικό, ειδικά στη Βόρειο Ελλάδα, ο
θόρυβος που προκλήθηκε από όλα αυτά, ήταν μεγάλος και αγγίζει ευαίσθητα
θέματα.
Γι΄ αυτό ζητήσαμε τη γνώμη του δημοσιογράφου και παρουσιαστή της ΕΤ3, Γιώργου Γεωργιάδη, προκειμένου να μας μεταφέρει το κλίμα από τη Θεσσαλονίκη, αλλά και να μας φωτήσει κάποιες πτυχές γύρω από την προσωπικότητα και των λεγομένων του μεγαλομετόχου του ΠΑΟΚ. Ο ίδιος, μιλώντας στο Sportdog, υποστήριξε ότι αυτή η σύγκρουση δεν είναι ποδοσφαιρική, αλλά έχει πάρει σημαντικές πολιτικές και γεωστρατηγικές προεκτάσεις. Ποια εξήγηση έδωσε στους χαρακτηρισμούς του Ολυμπιακού για τον Σαββιδη; Όλες οι καυτές απαντήσεις παρακάτω...
Πώς αντέδρασαν στη Θεσσαλονίκη με τους χαρακτηρισμούς των ...κύκλων του Ολυμπιακού για τον Σαββίδη;
"Αυτοί οι χαρακτηρισμοί χτύπησαν σε ευαίσθητο νεύρο. Εδώ πάνω έχει γίνει χαμός. Ξεσηκώθηκαν ακόμα και Πόντιοι που υποστηρίζουν άλλες ομάδες. Τους έκανε να ξεφύγουν από τον οπαδισμό. Ακόμα και Αρειανοί, που ξέρεις πόσο μισούν τους ΠΑΟΚτσήδες. Ο Σαββίδης είναι ένας άνθρωπος που παίζει σε πολύ μεγάλο κοινό. Έχει δημιουργήσει ένα πολύ ισχυρό σύστημα υποστηρικτών, το οποίο ξεπερνά οπαδικές προτιμήσεις. Δηλαδή Πόντιοι και ...φιλοπόντιοι που είναι Άρης, Ολυμπιακοί, Παναθηναϊκοί και έχουν αυξημένο αίσθημα εθνικής συνείδησης πάνε με τον Σαββίδη".
Είναι αρκετοί που πιστεύουν ότι αυτή η επίθεση στον Σαββίδη ξυπνά κακές αναμνήσεις της ελληνικής ιστορίας και αναμοχλεύει ζητήματα που θυμίζουν εθνικό διχασμό. Μάλιστα, θέτουν ως παράδειγμα τον εμφύλιο στη Γιουγκοσλαβία που ξεκίνησε με αφορμή ποδοσφαιρικο ματς (Ντιναμό-Ερυθρός Αστέρας). Μπορούν να προκύψουν στη χώρα μας τέτοια ζητήματα;
"Όποιος παίζει με τη φωτιά πρέπει να προσέχει. Αυτή τη φωτιά δεν την άναψε ο ΠΑΟΚ και ο Σαββίδης. Δεν έκαναν, δηλαδή, κάτι αντίστοιχο στον Ολυμπιακό και τον Μαρινάκη. Δεν τους είπανε δεν είστε Έλληνες. Αυτό ξεκίνησε από κάτω. Έχεις και τον Ανδριανόπουλο, που βγήκε και τον αποκάλεσε Ρωσοπόντιο. Ο κόσμος δεν είναι χαζός. Ξέρει ποιος είναι ο Ανδριανόπουλος. Πρώην δήμαρχος Πειραιά επί εποχής Κοσκωτά και άλλα... Με τα εθνικά αντανακλαστικά της Βόρειας Ελλάδας έπαιξαν αυτοί. Και αναρωτιέμαι, έγινε για ποδοσφαιρικούς λόγους; Γιατί βαράνε πάνω στην πληγή; Ο Σαββίδης όταν πήρε το ελληνικό διαβατήριο έκλαιγε! Για λόγους πολιτικούς και για να προωθήσει τα ελληνικά συμφέροντα (που το έκανε), απέσυρε την ελληνική ιθαγένεια προκειμένου να μπει στη ΔΟΥΜΑ (ρώσικο κοινοβούλιο). Όταν τέλειωσε η θητεία του δεν του έδιναν το ελληνικό διαβατήριο πίσω, ενώ του το είχαν υποσχεθεί. Μιλάμε για αλητεία".
Πώς σχολιάζεις τα τελευταία γεγονότα στο ελληνικό ποδόσφαιρο, μετά το επεισοδιακό παιχνίδι ΠΑΟΚ-Ολυμπιακός, αλλά και το ΔΣ της Super League;
"Η άποψή μου είναι ότι σε ένα θέατρο σύγκρουσης ποδοσφαιρικής, μαίνεται μία μάχη πολιτική με εθνικές διαστάσεις, η οποία έχει να κάνει με το γεωστρατηγικό προσανατολισμό της χώρας. Ο Σαββίδης δεν είναι απλά ένας πρόεδρος ομάδας. Από πολλούς Ποντίους θεωρείται ηγέτης με εθνικά χαρακτηριστικά. Ο ίδιος δεν έχει αποφασίσει αν θα προχωρήσει παρακάτω... πολιτικά. Αλλά όλοι προσβλέπουν στον Σαββίδη ως έναν παράγοντα που θα προστατεύσει τη Μακεδονία και την Ελλάδα εν γένει.
Γι΄ αυτό ο Ολυμπιακός επανήλθε, μετά το διοικητικό συμβούλιο μέσω κύκλων και τον είπε κλόουν και φιλοξενούμενο. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Είναι μία επεξεργασμένη τακτική. Δεν γίνεται για ποδοσφαιρικούς λόγους. Η ελίτ στην Αθήνα θέλει να τον παρουσιάσει με τέτοιο τρόπο και να τον βγάλει από το κάδρο. Δεν θέλουν την πολιτική, κοινωνική, πολιτιστική, οικονομική, φιλανθρωπική του επιρροή".
Μπορείς να μας αναλύσεις καλύτερα αυτή τη σύγκρουση;
"Το πρόβλημα του Ολυμπιακού και του αθηναϊκού συστήματος (όχι των ανθρώπων που κατοικούν στην Αθήνα) είναι ότι φοβάται πώς θα ανακατεμηθεί η εξουσία στη χώρα. Η χώρα αυτή τη στιγμή έχει τα γνωστά προβλήματα. Δεν υπάρχει σάλιο πουθενά. Ο Σαββίδης με τις επενδυσεις που κάνει, πήρε τη ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη πριν την αρπάξουν οι Τούρκοι, πλήρωσε το Μακεδονία Παλλάς με πενταπλάσιο τίμημα, αν αύριο εμπλακεί και στα Μέσα Ενημέρωσης (να πάρει κανάλια), τότε θα προκληθεί τρόμος. Διότι, η Ελλάδα δεν θα έχει έναν πόλο εξουσίας. Θα έχει δύο. Γι΄ αυτό λέω είναι πολιτικό το ζήτημα και έχει να κάνει με τον στρατηγικό προσανατολισμό της μισής Ελλάδας. Είναι πλέον σαφές, ότι η «συντηρητική» πολύ καλύτερα εθνικά συγκροτημένη περιφέρεια της Βόρειας Ελλάδας κοιτάζει ευκολότερα προς τη Ρωσία του Πούτιν, παρά προς την Αθήνα που ξέρει ότι είναι δεσμευμένη με τα μνημόνια και άλλα «κέντρα».
Μιλάμε για τη ραχοκοκκαλιά και τη βάση της Βόρειας Ελλάδας που είναι οι αγρότες, ΠΑΟΚ, Πόντιοι ή φιλοπόντιοι. Έχουν γίνει εκκλήσεις προς τον Ιβάν, για να φεύγουν και να πωλουνται τα προϊόντα στη Ρωσία. Άρα ο άνθρωπος κάνει πολιτική, χωρίς επίσημα να κάνει πολιτική. Δε σέρνεται πίσω από κάποιο κόμμα. Ξέρω για παράδειγμα ότι έχει καλή σχέση με τον Ζαγοράκη που είναι στη Ν.Δ, αλλά έχει σε εκτίμηση τον Τσίπρα. Δεν σημαίνει αυτό ότι συμφωνεί ιδεολογικά με τον πρωθυπουργό. Ο ίδιος ο Σαββίδης λέει στον κύκλο του ότι έχει ειλικρινή σχέση με τον Τσίπρα, γιατί δεν του είπε ψέμματα στις μεταξύ τους συζητήσεις και βοήθησε για τα χρέη του ΠΑΟΚ (πλήρωσε10.886.811 ευρώ για χρέη στο Δημόσιο). Στην Αθήνα μάλιστα, θεωρήθηκε, ότι (λόγω καλών σχέσεων) ο ΠΑΟΚ ευνοήθηκε από την απόφαση του Κοντονή με τη ματαίωση του Κυπέλλου.
Άρα ο τρόμος που προκαλεί ο Σαββίδης, αυτό που φοβάται η επιχειρηματική ελίτ, είναι μήπως όλο αυτό το πράγμα το συγκεράσει σε ένα νέο εθνικό πολιτικό πόλο. Το ποδόσφαιρο είναι απλά το μέσο".
Ο Μελισσανίδης που γεωγραφικά ανήκει στη... νότια επιχειρηματική ελίτ φοβάται τον Σαββίδη;
"Δεν νομίζω να τον φοβάται. Εξάλλου έχουν πολύ δεμένες σχέσεις, οι οποίες έχουν σφυρηλατηθεί πολλά χρόνια πριν. Ο πατέρας του Μελισσανίδη είχε έρθει από τη Ρωσία το 1939. Ως Ρωσοπόντιος, όπως θα έλεγαν κάποιοι κακεντρεχείς σήμερα. Ο Ζώρας (πατέρας Μελισσανίδη) είχε ανοίξει δρόμους προς τη Ρωσία για τον Δημήτρη, πολύ πριν πέσει η Σοβιετική Ένωση. Οπότε Μελισσανίδης και Σαββίδης έχουν πολλά κοινά σημεία μεταξύ τους".
Πολλοί υποστηρίζουν ότι τα ποσά που ανέφερε ο Σαββίδης στις δηλώσεις του ήταν υπερβολικά... Έχει δαπανήσει όντως τόσο μεγάλα κεφάλαια;
"Αυτό που είπε με τα 308 εκατομμύρια ισχύει. 70 μόνο έδωσε στον ΠΑΟΚ. Το ζήτημα δεν αφορά το ποδόσφαιρο. Αφορά έναν επιχειρηματία, ο οποίος είναι πολιτικός και διαννοούμενος, γιατί λίγοι ξέρουν ότι ο Σαββίδης έχει διδακτορικό στις οικονομικές επιστήμες. Δεν είναι κανένας τυχαίος, έχει ένα πανεπιστημιακό background, πολυ πριν γίνει πλούσιος. Έχει δημοσιεύσει εργασίες πάνω στα οικονομικά ζητήματα και φυσικά επιχειρηματίας. Το υπόβαθρό του εδώ στη Βόρειο Ελλάδα έχει να κάνει με μοναστήρια, φιλανθρωπικό έργο τεράστιο και άγνωστο. Γιατί η άποψή του είναι, ότι δεν πρέπει να διαφημίζεται η φιλανθρωπία. Υπολογίζεται ότι δίνει ένα ποσό πάνω από 2 με 3 εκατομμύρια τον χρόνο μόνο για αυτόν τον σκοπό και το γνωρίζω από πρώτο χέρι. Και για την Ειδομένη έχει βοηθήσει από το καλοκαίρι! Στηρίζει τη μέση ελληνική οικογένεια σε όλη την Βόρεια Ελλάδα, ιατρικές μονάδες, ποντιακά σωματεία σε όλον τον κόσμο (Γερμανία, Αμερική). Γενικώς έχει ένα τεράστιο κοινωνικό προφίλ, το οποίο δεν το πολυδιαφημίζει. Δεν έχει δημιουργήσει σύστημα δημοσίων σχέσεων για να επικοινωνεί τις αγαθοεργίες του κι αυτό πρέπει να του το αναγνωρίσουμε".
Στον ποντιακό χώρο μπορείς να μας αναφέρεις μερικούς τομείς της συνεισφοράς του;
"Έχει ανοίξει τον δρόμο για να επαναλειτουργήσει η Παναγία Σουμελά στην Τραπεζούντα με έναν τρόπο που πιθανόν να γραφτεί κάποτε σε βιβλίο. Ίσως σε 50 χρόνια. Ενεπλάκη πολύ σοβαρά σε αυτό το θέμα. Επίσης έχει στηρίξει σε Ρωσία, Γερμανία, Αμερική σωματεία και ομοσπονδίες. Η τελευταία συνδιάσκεψη στο Βελλίδειο (ποντιακής νεολαίας) έγινε με έξοδα Σαββίδη. Κόστισε σίγουρα πάνω από μισό εκατομμύριο. Χρηματοδοτησε συνέδριο στο Βερολίνο, όπου Γερμανός πολιτικός τουρκικής καταγωγής (Ντέμο Ντεμίρ των πρασίνων) αναγνώρισε τη Γενοκτονία και κατέθεσε αίτημα για την αναγνώρισή της στη γερμανική βουλή. Είναι χιλιάδες πράγματα που έχει κάνει και είναι άγνωστα... Τον Δεκαπενταύγουστο του 2015 κάλυψε για την ΕΤ3 τα έξοδα της μετάδοσης της Θείας Λειτουργίας στην Παναγία Σουμελά. Πλήρωσε 17 χιλιάρικα ντούκου. Γιατί ήταν εποχή που είχε ανοίξει ξανά η ΕΡΤ και δεν υπήρχαν καθόλου πόροι. Πλήρωσε και δεν ζήτησε ανταλλάγματα, όπως προτεραιότητα στα ρεπορτάζ..."
Ένα τελευταίο ερώτημα, επειδή πολλοί του ζητούν να μάθει (νεο)ελληνικά. Τελικά τα ξέρει ο Σαββίδης;
"Ο Σαββίδης μιλά άπταιστα ποντιακά. Έχω μιλήσει μαζί του. Αυτό το βιντεάκι από πέρσι τον Αύγουστο στη Σουμελά, όπου έκανε δήλωση στη γλώσσα των προγόνων μας, έγινε με δική μου προτροπή".
Γι΄ αυτό ζητήσαμε τη γνώμη του δημοσιογράφου και παρουσιαστή της ΕΤ3, Γιώργου Γεωργιάδη, προκειμένου να μας μεταφέρει το κλίμα από τη Θεσσαλονίκη, αλλά και να μας φωτήσει κάποιες πτυχές γύρω από την προσωπικότητα και των λεγομένων του μεγαλομετόχου του ΠΑΟΚ. Ο ίδιος, μιλώντας στο Sportdog, υποστήριξε ότι αυτή η σύγκρουση δεν είναι ποδοσφαιρική, αλλά έχει πάρει σημαντικές πολιτικές και γεωστρατηγικές προεκτάσεις. Ποια εξήγηση έδωσε στους χαρακτηρισμούς του Ολυμπιακού για τον Σαββιδη; Όλες οι καυτές απαντήσεις παρακάτω...
Πώς αντέδρασαν στη Θεσσαλονίκη με τους χαρακτηρισμούς των ...κύκλων του Ολυμπιακού για τον Σαββίδη;
"Αυτοί οι χαρακτηρισμοί χτύπησαν σε ευαίσθητο νεύρο. Εδώ πάνω έχει γίνει χαμός. Ξεσηκώθηκαν ακόμα και Πόντιοι που υποστηρίζουν άλλες ομάδες. Τους έκανε να ξεφύγουν από τον οπαδισμό. Ακόμα και Αρειανοί, που ξέρεις πόσο μισούν τους ΠΑΟΚτσήδες. Ο Σαββίδης είναι ένας άνθρωπος που παίζει σε πολύ μεγάλο κοινό. Έχει δημιουργήσει ένα πολύ ισχυρό σύστημα υποστηρικτών, το οποίο ξεπερνά οπαδικές προτιμήσεις. Δηλαδή Πόντιοι και ...φιλοπόντιοι που είναι Άρης, Ολυμπιακοί, Παναθηναϊκοί και έχουν αυξημένο αίσθημα εθνικής συνείδησης πάνε με τον Σαββίδη".
Είναι αρκετοί που πιστεύουν ότι αυτή η επίθεση στον Σαββίδη ξυπνά κακές αναμνήσεις της ελληνικής ιστορίας και αναμοχλεύει ζητήματα που θυμίζουν εθνικό διχασμό. Μάλιστα, θέτουν ως παράδειγμα τον εμφύλιο στη Γιουγκοσλαβία που ξεκίνησε με αφορμή ποδοσφαιρικο ματς (Ντιναμό-Ερυθρός Αστέρας). Μπορούν να προκύψουν στη χώρα μας τέτοια ζητήματα;
"Όποιος παίζει με τη φωτιά πρέπει να προσέχει. Αυτή τη φωτιά δεν την άναψε ο ΠΑΟΚ και ο Σαββίδης. Δεν έκαναν, δηλαδή, κάτι αντίστοιχο στον Ολυμπιακό και τον Μαρινάκη. Δεν τους είπανε δεν είστε Έλληνες. Αυτό ξεκίνησε από κάτω. Έχεις και τον Ανδριανόπουλο, που βγήκε και τον αποκάλεσε Ρωσοπόντιο. Ο κόσμος δεν είναι χαζός. Ξέρει ποιος είναι ο Ανδριανόπουλος. Πρώην δήμαρχος Πειραιά επί εποχής Κοσκωτά και άλλα... Με τα εθνικά αντανακλαστικά της Βόρειας Ελλάδας έπαιξαν αυτοί. Και αναρωτιέμαι, έγινε για ποδοσφαιρικούς λόγους; Γιατί βαράνε πάνω στην πληγή; Ο Σαββίδης όταν πήρε το ελληνικό διαβατήριο έκλαιγε! Για λόγους πολιτικούς και για να προωθήσει τα ελληνικά συμφέροντα (που το έκανε), απέσυρε την ελληνική ιθαγένεια προκειμένου να μπει στη ΔΟΥΜΑ (ρώσικο κοινοβούλιο). Όταν τέλειωσε η θητεία του δεν του έδιναν το ελληνικό διαβατήριο πίσω, ενώ του το είχαν υποσχεθεί. Μιλάμε για αλητεία".
Πώς σχολιάζεις τα τελευταία γεγονότα στο ελληνικό ποδόσφαιρο, μετά το επεισοδιακό παιχνίδι ΠΑΟΚ-Ολυμπιακός, αλλά και το ΔΣ της Super League;
"Η άποψή μου είναι ότι σε ένα θέατρο σύγκρουσης ποδοσφαιρικής, μαίνεται μία μάχη πολιτική με εθνικές διαστάσεις, η οποία έχει να κάνει με το γεωστρατηγικό προσανατολισμό της χώρας. Ο Σαββίδης δεν είναι απλά ένας πρόεδρος ομάδας. Από πολλούς Ποντίους θεωρείται ηγέτης με εθνικά χαρακτηριστικά. Ο ίδιος δεν έχει αποφασίσει αν θα προχωρήσει παρακάτω... πολιτικά. Αλλά όλοι προσβλέπουν στον Σαββίδη ως έναν παράγοντα που θα προστατεύσει τη Μακεδονία και την Ελλάδα εν γένει.
Γι΄ αυτό ο Ολυμπιακός επανήλθε, μετά το διοικητικό συμβούλιο μέσω κύκλων και τον είπε κλόουν και φιλοξενούμενο. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Είναι μία επεξεργασμένη τακτική. Δεν γίνεται για ποδοσφαιρικούς λόγους. Η ελίτ στην Αθήνα θέλει να τον παρουσιάσει με τέτοιο τρόπο και να τον βγάλει από το κάδρο. Δεν θέλουν την πολιτική, κοινωνική, πολιτιστική, οικονομική, φιλανθρωπική του επιρροή".
Μπορείς να μας αναλύσεις καλύτερα αυτή τη σύγκρουση;
"Το πρόβλημα του Ολυμπιακού και του αθηναϊκού συστήματος (όχι των ανθρώπων που κατοικούν στην Αθήνα) είναι ότι φοβάται πώς θα ανακατεμηθεί η εξουσία στη χώρα. Η χώρα αυτή τη στιγμή έχει τα γνωστά προβλήματα. Δεν υπάρχει σάλιο πουθενά. Ο Σαββίδης με τις επενδυσεις που κάνει, πήρε τη ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη πριν την αρπάξουν οι Τούρκοι, πλήρωσε το Μακεδονία Παλλάς με πενταπλάσιο τίμημα, αν αύριο εμπλακεί και στα Μέσα Ενημέρωσης (να πάρει κανάλια), τότε θα προκληθεί τρόμος. Διότι, η Ελλάδα δεν θα έχει έναν πόλο εξουσίας. Θα έχει δύο. Γι΄ αυτό λέω είναι πολιτικό το ζήτημα και έχει να κάνει με τον στρατηγικό προσανατολισμό της μισής Ελλάδας. Είναι πλέον σαφές, ότι η «συντηρητική» πολύ καλύτερα εθνικά συγκροτημένη περιφέρεια της Βόρειας Ελλάδας κοιτάζει ευκολότερα προς τη Ρωσία του Πούτιν, παρά προς την Αθήνα που ξέρει ότι είναι δεσμευμένη με τα μνημόνια και άλλα «κέντρα».
Μιλάμε για τη ραχοκοκκαλιά και τη βάση της Βόρειας Ελλάδας που είναι οι αγρότες, ΠΑΟΚ, Πόντιοι ή φιλοπόντιοι. Έχουν γίνει εκκλήσεις προς τον Ιβάν, για να φεύγουν και να πωλουνται τα προϊόντα στη Ρωσία. Άρα ο άνθρωπος κάνει πολιτική, χωρίς επίσημα να κάνει πολιτική. Δε σέρνεται πίσω από κάποιο κόμμα. Ξέρω για παράδειγμα ότι έχει καλή σχέση με τον Ζαγοράκη που είναι στη Ν.Δ, αλλά έχει σε εκτίμηση τον Τσίπρα. Δεν σημαίνει αυτό ότι συμφωνεί ιδεολογικά με τον πρωθυπουργό. Ο ίδιος ο Σαββίδης λέει στον κύκλο του ότι έχει ειλικρινή σχέση με τον Τσίπρα, γιατί δεν του είπε ψέμματα στις μεταξύ τους συζητήσεις και βοήθησε για τα χρέη του ΠΑΟΚ (πλήρωσε10.886.811 ευρώ για χρέη στο Δημόσιο). Στην Αθήνα μάλιστα, θεωρήθηκε, ότι (λόγω καλών σχέσεων) ο ΠΑΟΚ ευνοήθηκε από την απόφαση του Κοντονή με τη ματαίωση του Κυπέλλου.
Άρα ο τρόμος που προκαλεί ο Σαββίδης, αυτό που φοβάται η επιχειρηματική ελίτ, είναι μήπως όλο αυτό το πράγμα το συγκεράσει σε ένα νέο εθνικό πολιτικό πόλο. Το ποδόσφαιρο είναι απλά το μέσο".
Ο Μελισσανίδης που γεωγραφικά ανήκει στη... νότια επιχειρηματική ελίτ φοβάται τον Σαββίδη;
"Δεν νομίζω να τον φοβάται. Εξάλλου έχουν πολύ δεμένες σχέσεις, οι οποίες έχουν σφυρηλατηθεί πολλά χρόνια πριν. Ο πατέρας του Μελισσανίδη είχε έρθει από τη Ρωσία το 1939. Ως Ρωσοπόντιος, όπως θα έλεγαν κάποιοι κακεντρεχείς σήμερα. Ο Ζώρας (πατέρας Μελισσανίδη) είχε ανοίξει δρόμους προς τη Ρωσία για τον Δημήτρη, πολύ πριν πέσει η Σοβιετική Ένωση. Οπότε Μελισσανίδης και Σαββίδης έχουν πολλά κοινά σημεία μεταξύ τους".
Πολλοί υποστηρίζουν ότι τα ποσά που ανέφερε ο Σαββίδης στις δηλώσεις του ήταν υπερβολικά... Έχει δαπανήσει όντως τόσο μεγάλα κεφάλαια;
"Αυτό που είπε με τα 308 εκατομμύρια ισχύει. 70 μόνο έδωσε στον ΠΑΟΚ. Το ζήτημα δεν αφορά το ποδόσφαιρο. Αφορά έναν επιχειρηματία, ο οποίος είναι πολιτικός και διαννοούμενος, γιατί λίγοι ξέρουν ότι ο Σαββίδης έχει διδακτορικό στις οικονομικές επιστήμες. Δεν είναι κανένας τυχαίος, έχει ένα πανεπιστημιακό background, πολυ πριν γίνει πλούσιος. Έχει δημοσιεύσει εργασίες πάνω στα οικονομικά ζητήματα και φυσικά επιχειρηματίας. Το υπόβαθρό του εδώ στη Βόρειο Ελλάδα έχει να κάνει με μοναστήρια, φιλανθρωπικό έργο τεράστιο και άγνωστο. Γιατί η άποψή του είναι, ότι δεν πρέπει να διαφημίζεται η φιλανθρωπία. Υπολογίζεται ότι δίνει ένα ποσό πάνω από 2 με 3 εκατομμύρια τον χρόνο μόνο για αυτόν τον σκοπό και το γνωρίζω από πρώτο χέρι. Και για την Ειδομένη έχει βοηθήσει από το καλοκαίρι! Στηρίζει τη μέση ελληνική οικογένεια σε όλη την Βόρεια Ελλάδα, ιατρικές μονάδες, ποντιακά σωματεία σε όλον τον κόσμο (Γερμανία, Αμερική). Γενικώς έχει ένα τεράστιο κοινωνικό προφίλ, το οποίο δεν το πολυδιαφημίζει. Δεν έχει δημιουργήσει σύστημα δημοσίων σχέσεων για να επικοινωνεί τις αγαθοεργίες του κι αυτό πρέπει να του το αναγνωρίσουμε".
Στον ποντιακό χώρο μπορείς να μας αναφέρεις μερικούς τομείς της συνεισφοράς του;
"Έχει ανοίξει τον δρόμο για να επαναλειτουργήσει η Παναγία Σουμελά στην Τραπεζούντα με έναν τρόπο που πιθανόν να γραφτεί κάποτε σε βιβλίο. Ίσως σε 50 χρόνια. Ενεπλάκη πολύ σοβαρά σε αυτό το θέμα. Επίσης έχει στηρίξει σε Ρωσία, Γερμανία, Αμερική σωματεία και ομοσπονδίες. Η τελευταία συνδιάσκεψη στο Βελλίδειο (ποντιακής νεολαίας) έγινε με έξοδα Σαββίδη. Κόστισε σίγουρα πάνω από μισό εκατομμύριο. Χρηματοδοτησε συνέδριο στο Βερολίνο, όπου Γερμανός πολιτικός τουρκικής καταγωγής (Ντέμο Ντεμίρ των πρασίνων) αναγνώρισε τη Γενοκτονία και κατέθεσε αίτημα για την αναγνώρισή της στη γερμανική βουλή. Είναι χιλιάδες πράγματα που έχει κάνει και είναι άγνωστα... Τον Δεκαπενταύγουστο του 2015 κάλυψε για την ΕΤ3 τα έξοδα της μετάδοσης της Θείας Λειτουργίας στην Παναγία Σουμελά. Πλήρωσε 17 χιλιάρικα ντούκου. Γιατί ήταν εποχή που είχε ανοίξει ξανά η ΕΡΤ και δεν υπήρχαν καθόλου πόροι. Πλήρωσε και δεν ζήτησε ανταλλάγματα, όπως προτεραιότητα στα ρεπορτάζ..."
Ένα τελευταίο ερώτημα, επειδή πολλοί του ζητούν να μάθει (νεο)ελληνικά. Τελικά τα ξέρει ο Σαββίδης;
"Ο Σαββίδης μιλά άπταιστα ποντιακά. Έχω μιλήσει μαζί του. Αυτό το βιντεάκι από πέρσι τον Αύγουστο στη Σουμελά, όπου έκανε δήλωση στη γλώσσα των προγόνων μας, έγινε με δική μου προτροπή".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου