Ερώτηση 2802/14-12-2011 της Βουλής των Ελλήνων και η ...Απάντηση Φ.900α/8954/12382/
Τα νησιά μας πάσχουν από έλλειψη -προφανώς πόσιμου- νερού. Η υπερκατανάλωση
από τον ανεξέλεγκτο τουρισμό, η χρήση πόσιμου νερού για το γέμισμα των πισινών και η κακή διαχείριση των υδάτινων πόρων εν γένει έχουν φέρει αρκετούς νησιώτες στα πρόθυρα της λειψυδρίας. Είναι γνωστό ότι αρκετά από τα νησιά μας αγοράζουν νερό από ιδιώτες το οποίο μεταφέρουν με βαπόρια για να καλύψουν τις ανάγκες τούς.Το θέμα είναι υπάρχει λύση;
Φυσικά και υπάρχει αν και μέχρι να εφαρμοστεί, έστω και σε ένα μόνο νησί. έπρεπε να περάσει από το σκόπελο της γραφειοκρατίας...
Ένα πρωτοποριακό έργο, όχι μόνο για τα ελληνικά, αλλά και για τα παγκόσμια δεδομένα έχουν πλέον στην «υπηρεσία» τους οι κάτοικοι των άνυδρων νησιών της χώρας. Πρόκειται για την Υδριάδα, την πρώτη οικολογική μονάδα αφαλάτωσης, η κατασκευή της οποίας χρηματοδοτήθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα (ΕΠΑΝ). Το έργο είναι 100% ελληνικό και όλη η τεχνογνωσία και τα δικαιώματα ανήκουν σε ελληνικούς φορείς.
Επικεφαλής του προγράμματος είναι ο κ. Νικήτας Νικητάκος, Αρχιπλοίαρχος του Πολεμικού Ναυτικού ε.α., Καθηγητής Ηλεκτρονικής Ναυτιλιακής Τεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Η Υδριάδα, που λειτουργεί ήδη από το 2007 με επιτυχία στην Ηρακλειά των Κυκλάδων, καλύπτει τις ανάγκες των νησιών σε πόσιμο νερό, είναι απόλυτά φιλική προς το περιβάλλον και για τη λειτουργία της χρησιμοποιούνται μόνο ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Ο κ. Νικητάκος και η ομάδα του βραβεύτηκαν τον Φεβρουάριο 2008 για την ανάπτυξη της Υδριάδας, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα πλαίσια της βράβευσης καινοτόμων σχεδίων που προάγουν την βιώσιμη ανάπτυξη και προωθούν την ανάπτυξη περιφερειακών οικονομιών. Η Υδριάδα παράγει 70 κυβικά πόσιμου νερού την ημέρα, το οποίο καλύπτει τις ανάγκες 300 κατοίκων, χρησιμοποιώντας μόνο τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Παρ’ ότι η Υδριάδα δοκιμάστηκε στην πράξη και απέδειξε ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες για τις οποίες κατασκευάστηκε, η εν λόγω τεχνολογία δεν εφαρμόστηκε αλλού στην Ελλάδα, αν και είναι γνωστό το σοβαρό πρόβλημα λειψυδρίας που πλήττει τα περισσότερα νησιά μας.
Έτσι, οι δημιουργοί της αποφάσισαν να εξάγουν την εφεύρεσή τους στο εξωτερικό, καθώς ευρωπαϊκές και αμερικανικές εταιρείες θέλουν να την αξιοποιήσουν σε χώρες της υποσαχάριας Αφρικής και του Περσικού Κόλπου.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
Α) Αν γνωρίζουν τις δυσκολίες χρηματοδότησης που αντιμετωπίζει το εν λόγω πρόγραμμα;
Β) Αν ναι ποιες θα είναι οι ενέργειές τους ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η χρηματοδότηση του και να υπάρξει επιχειρησιακή εφαρμογή σε πλήρη κλίμακα;
Γ) Αν έχουν δεχτεί πιέσεις από τοπικούς παράγοντες νησιωτικών περιοχών και επαγγελματίες του κλάδου μεταφοράς νερού για σκόπιμη κωλυσιεργία στην ανάπτυξη της εφαρμογής;
Δ) Αν έχουν γίνει μελέτες κόστους για την μεταφορά του πόσιμου νερού από το Πολεμικό Ναυτικό σε σχέση με το κόστος της συγκεκριμένου έργου;
Ο ερωτών Βουλευτής
Νίκος Ι, Νικόπουλος
Και η Απάντηση ...Τα συμπεράσματα δικά σας !
Φ.900α/8954/12382/ 4 Ιανουαρίου 2012
Σε απάντηση της σχετικής ερώτησης που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Νίκος Ι. Νικολόπουλος με θέμα «Η ΥΔΡΙΑΔΑ, μια ελληνική εφεύρεση μεταναστεύει στην Αφρική», σας γνωρίζω τα ακόλουθα σύμφωνα με τα στοιχεία που τέθηκαν υπ’ όψιν μου:
Δεν έχουν εκπονηθεί, ούτε έχουν γνωστοποιηθεί στο Πολεμικό Ναυτικό μελέτες κόστους μεταφοράς ποσίμου νερού σε σχέση με το κόστος Συστήματος «Υδριάδα». Πέραν των ανωτέρω, αναφέρονται τα παρακάτω ενδεικτικά στοιχεία κόστους που αφορούν υδροδοτήσεις νήσων και τα οποία προέρχονται από την αντίστοιχη στατιστική ανάλυση για υδροδότηση με 1.150tn νερού:
α. Ναύσταθμος Σαλαμίνας-ΑΙΓΙΝΑ: 7.123,61€
β. Ναύσταθμος Σαλαμίνας-ΜΕΓΑΝΗΣΙ: 33.621,10€
γ. Ναύσταθμος Σαλαμίνας-ΗΡΑΚΛΕΙΑ: 23.070,13€
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου