Powered By Blogger

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

Μετά τη λίστα της Λαγκάρντ, και η λίστα των "ακροδεξιών blogs και sites" ....

Γράφει ο Τρύφωνας Τιπούρτης. 
Ε ρε γέλια... Τι δημοσίευση ανακάλυψα λέτε σε ιστοσελίδα;

Άρθρο βαρύγδουπο. Άρθρο επιστημονικό. 
Άρθρο με μεθοδολογία και με όρους υψηλής νοημοσύνης όπως crawling, startingpoints, incoming links, clawling, betweeness centrality, και άλλους που ίσως να μην μπορεί ο καθένας...
μας (σας) να καταλάβει και να παραδεχθεί. 

Αλλά αυτό δεν έχει σημασία. 
Σημασία έχουν τα αποτελέσματα της έρευνας με τον "πολλά βαρύ" τίτλο 
"Η ελληνική ακροδεξιά στο διαδίκτυο: μια ανάλυση γράφων."

Το άρθρο λοιπόν αυτό, που θα παραθέσω αυτούσιο παρακάτω, συνδέει 88 ! μάλιστα 88 sites και blogs με την Ελληνική ακροδεξιά και πολλά από αυτά με τη Χρυσή Αυγή! 
Άλλα άμεσα και άλλα έμεσα.

Και μέσα σε αυτά τα 88 μας έχουν κάνει  την τιμή να  είναι και το ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ.  
Ξεράθηκα στα γέλια.
Δεν λέω... είναι προνόμιο να βρίσκεσαι στο νούμερο 43 από 6-7 χιλιάδες διαδικτυακά μέσα...
Αλλά όχι εκεί που το θέλει ο καθένας. 

Αγαπητέ μου φίλε Νίκο συντάκτη του άρθρου, (δεν τον γνωρίζω τον άνθρωπο), έχω να σου πω πως η μελέτη σου είναι (επιεικώς) για γέλια...
Αδυνατώ  να κατανοήσω το συμπέρασμά σου  πως όλα  αυτά τα ιστολόγια "είναι μέρος μιας συνειδητής στρατηγικής υποκινούμενης από πολιτικές οργανώσεις."


Επίσης στο σχόλιό σου "Για παράδειγμα, ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η παντελής απουσία συνδέσμων προς επαγγελματικούς δημοσιογραφικούς ιστότοπους και κυρίαρχα ΜΜΕ (εφημερίδες, τηλεοράσεις, ειδησεογραφικές πύλες), κάτι που παραδοσιακά χαρακτηρίζει τα ιστολόγια." 
έχω να σου πω πως κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης, πλέον,  στο διαδίκτυο δεν είναι αυτά που γράφεις παραπάνω... και αυτό μπορώ να σου το αποδείξω χωρίς επιστημονικές έρευνες, αλλά περνώντας μια βόλτα από το google statistics (analytics όπως θέλεις πες το) του καθενός. 


Φυσικά επίσης για γέλια είναι το συμπέρασμά σου: 
" Στο εσωτερικό της κοινότητας συνυπάρχουν όλες οι τάσεις της ελληνικής ακροδεξιάς (θρησκόληπτοι, εθνικιστές, συνωμοσιολόγοι, αντισημίτες κλπ.) και δεξιάς (ΝΔ, ΑΝΕΛ, “ανόθευτοι πατριώτες” κλπ). Αλλά τις κομβικές θέσεις κατέχουν ιστολόγια που κατευθύνονται ή πρόσκεινται στη Χρυσή Αυγή όπως το ventetta.blogspot.com και το egersis2.blogspot.com." 

Άλλο σου εκπληκτικό συμπέρασμα: 
" Τέλος, μια ενδιαφέρουσα τάση που παρατηρείται είναι η χρήση από αρκετά ιστολόγια του δείγματος μιας ρητορικής η οποία βασίζεται σε σχήματα και φόρμες παραδοσιακά ταυτίζόμενες με την αριστερά όπως η λαϊκή κυριαρχία, η αντίσταση στους κατακτητές, ο αντικαπιταλισμός. Αυτό το νέο γνώρισμα της ακροδεξιάς στην Ελλάδα σε κάποιες περιπτώσεις κάνει δυσκολότερη την ανίχνευση της πραγματικής πολιτικής ταυτότητας ενός διαδικτυακού μέσου που την εκφράζει." 
Σιγά φίλε μου να μην είναι ζόμπι... με πρόσωπο αριστερού και καρδιά ενός μαρουλιού... συγνώμη ακροδεξιού ήθελα να γράψω. 

Και τέλος για να σοβαρευτούμε και να σταματήσουμε τα γέλια. 
Δεν μπορώ να πιστέψω πως κάποιος που θέλει να  είναι αντικειμενικός και ακομάτιστος μπορεί να γράψει όλα τα παραπάνω.
Επομένως το μόνο συμπέρασμα που μπορώ να βγάλω είναι πως είσαι Νεοταξίτης, φομενταλιστής, πολυπολιτισμικός, οργανωμένος στο "τα δικαιώματα των μεταναστών",    καισίγουρα υποκεινούμενος. 
Με λίγα λόγια εκτελείς εντολές φίλε Νίκο. 
ΕΚΤΕΛΕΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ.

Όμως  αγαπητέ μου,  όπως νομίζεις πως μπορείς να επηρεάσεις εσύ ανθρώπους που σε διαβάζουν, το ίδιο ισχύει και για όλα αυτά sites & blogs στη "μαύρη σου λίστα". 
Δεν θα σου περάσει, και κυρίως δεν θα περάσει στους εντολείς σου. 

Πάρε θέση για όλα τα παραπάνω που έχεις γράψει, κάνε τον  κόπο να "ανοίξεις"  καμιά σελίδα από τους "ακροδεξιούς" που έχεις στη λίστα  και  πράξε δευτερολογία στο άρθρο σου. 

-Το να αγαπάς την Πατρίδα σου δεν σε κάνει ακροδεξιό,
-το να θέλεις να ζήσουν τα παιδιά σου ελεύθερα δεν σε κάνει ακροδεξιό,
-το να ισχυρίζεσαι πως μας ψεκάζουν δεν σε κάνει ακροδεξιό,
-το να λες ΠΡΟΔΟΤΕΣ τους ΠΡΟΔΟΤΕΣ δεν σε κάνει ακροδεξιό,
-και κυρίως 
το να πιστεύεις στον Έναν και Μοναδικό Θεό
ΔΕΝ ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟ.

Αϊ στην ευχή της Παναγίας φίλε μου Νίκο γιατί συγχύστηκα. 

ΥΓ. 
Αλήθεια ωραία sites έχεις στους φιλικούς σου συνδέσμους...



Με ΑντιΝεοταξικούς χαιρετισμούς
Τρύφωνας Τιπούρτης.






============================================

Το άρθρο του smyrnaios net 

Η άνοδος της ακροδεξιάς στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει αναλυθεί ενδελεχώς (για εκτενή βιβλιογραφία βλέπε το δοκίμιο της Βασιλικής Γεωργιάδου ). Οι πολιτικοί, οικονομικοί, και κοινωνικοί λόγοι που εξηγούν αυτή την άνοδο αλλά και το ιστορικό υπόβαθρο στο οποίο στηρίχθηκε είναι γνωστοί (για τη σχέση οικονομικής κρίσης και εκλογικής ανόδου της ακροδεξιάς στη Νότια Ευρώπη βλέπε Bosco & Verney, 2012 ).

Επίσης έχει σχολιασθεί και στηλιτευθεί – δικαίως – ο ρόλος των κυρίαρχων ΜΜΕ και ιδιαίτερα της τηλεόρασης στην καλλιέργεια και στη νομιμοποιήση εθνικιστικών και ρατσιστικών αντιλήψεων σε μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού (Ψαρράς, 2010) .

Στη συζήτηση αυτή θα ήθελα να προσθέσω μια ακόμη παράμετρο που μπορεί να εξηγήσει ένα μέρος αυτού του φαινομένου: τη σημαντική και αυξανόμενη παρουσία της ελληνικής ακροδεξιάς στο διαδίκτυο.

Εισαγωγή
 Εδώ και αρκετά χρόνια το διαδίκτυο αποτελεί πεδίο δημόσιας έκφρασης και σχολιασμού για όλο και περισσότερους Έλληνες πολίτες. Εξαιτίας της ιδιαίτερης κατάστασης που επικρατεί στα ελληνικά ΜΜΕ (οικονομική συγκέντρωση, αδιαφάνεια, διαπλοκή με την οικονομική και πολιτική εξουσία, βλέπε Σμυρναίος, 2010 ), η ελληνόφωνη μπλογκοσφαίρα έλαβε γρήγορα πολιτική διάσταση και χαρακτηριστικά μέσου διαμαρτυρίας και κριτικής (Zafiropoulos & Vrana, 2009) .

Αρχικά η σφαίρα αυτή είχε σαφώς προοδευτικά χαρακτηριστικά λόγω της σχετικής κοινωνιολογικής ομοιογένειας των μελών της (κυρίως νέοι υψηλού μορφωτικού επιπέδου όπως δείχνει ο Καραμπάσης, 2008 ).

Ο εκδημοκρατισμός όμως αυτών των νέων μέσων και η μαζική τους χρήση από όλο και μεγαλύτερα κομμάτια του πληθυσμού τα κατέστησε σημαντικά επικοινωνιακά διακυβεύματα και για όσους στοχεύουν στη χειραγώγηση της κοινής γνώμης. Έτσι ξεκίνησε η ανάδειξη και η παγίωση του λαϊκισμού και της μισαλλοδοξίας με μαζικές διαστάσεις στο ελληνικό διαδίκτυο .

Η ελληνική ακροδεξιά, πατώντας εν μέρει σε αυτή την εξέλιξη, βρίσκεται πλέον σε περίοπτη θέση στο ελληνόφωνο διαδίκτυο μέσω ενός πλέγματος ιστότοπων (επίσημων σελίδων, ιστολογίων και προφίλ κοινωνικών δικτύων όπως το Youtube και το Facebook). Από τη θέση αυτή, άλλες φορές με προσωπείο, άλλες ανοιχτά, προπαγανδίζει τις ιδέες της με επιτυχία.

Παρακάτω θα παραθέσω τα ευρήματα μιας μικρής κλίμακας ανάλυσης της ακροδεξιάς μπλογκοσφαίρας. 

Μεθοδολογία 
Χρησιμοποιήθηκε ανάλυση κοινωνικών δικτύων και αναπαράσταση με γράφους(Μπουντουρίδης, 2004) . Ένα αρχικό δείγμα δεκαοκτώ προεπιλεγμένων ακροδεξιών ιστότοπων αναλύθηκε μέσω crawling από το πρόγραμμα Issuecrawler . Βρέθηκαν έτσι 88 ιστότοποι που συνδέονται με τους πρώτους είκοσι με δύο τουλάχιστον hypelinks. Η μεγάλη πλειοψηφία αυτών των ιστότοπων είναι ακροδεξιάς προέλευσης. Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε το ελεύθερο λογισμικό gephi για τη δημιουργία του γράφου και τον υπολογισμό αλγόριθμων όπως το betweeness centrality .

Επεξήγηση του γράφου 
Οι κουκκίδες αντιστοιχούν σε ιστότοπους και οι γραμμές στους συνδέσμους που υπάρχουν μεταξύ τους. Η τοπολογία του γράφου είναι αποτέλεσμα των σχέσεων μεταξύ των ιστότοπων. Με άλλα λόγια αυτοί που βρίσκονται στο κέντρο του χάρτη έχουν σημαντική επιρροή στην κοινότητα, σε αντίθεση με αυτούς που βρίσκονται στην περιφέρεια.

Το μέγεθος των κουκκίδων (από το μικρότερο στο μεγαλύτερο) και το χρώμα τους (από το άσπρο στο κόκκινο) εξαρτάται από το μέγεθος του betweeness centrality του κάθε ιστότοπου. Ο αλγόριθμος αυτός εκφράζει τον βαθμό κατά τον οποίο ένας ιστότοπος κατέχει στρατηγική θέση μέσα στην κοινότητα. (Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε ολόκληρο το χάρτη σε μορφή pdf για καλύτερη ανάλυση).

Τα ακροδεξιά ιστολόγια: μια ευμεγέθης κοινότητα
 Η πρώτη παρατήρηση που μπορεί να γίνει αφορά το μέγεθος της ακροδεξιάς κοινότητας στο εσωτερικό της ελληνικής μπλογκοσφαίρας. Μεγάλος αριθμός ιστολογίων με ακροδεξιά πολιτική κατεύθυση και με πλούσια δραστηριότητα και περιεχόμενο βρέθηκαν με ένα απλό crawling. Μπορούμε λοιπόν να υποθέσουμε με ασφάλεια ότι ο πραγματικό αριθμός τους είναι πολύ μεγαλύτερος.

Το συμπέρασμα είναι ότι μια τέτοια παρουσία δεν μπορεί να είναι παρά το αποτέλεσμα, τουλάχιστον εν μέρει, μιας συνειδητής στρατηγικής υποκινούμενης από πολιτικές οργανώσεις. Αυτό βέβαια είναι αρκετά δύσκολο να αποδειχθεί αφού τα περισσότερα από αυτά τα ιστολόγια είναι απολύτως ανώνυμα.

Επίσης το μέγεθος της κοινότητας επιβεβαιώνει την όλο και μεγαλύτερη επιρροή της ακροδεξιάς τη χώρα αλλά και ενός είδους απενοχοποίηση της δημόσιας έκφρασης της. Το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο και στα κοινωνικά δίκτυα όπου η διάχυση του ακροδεξιού λόγου βρίσκει πρόσφορο έδαφος ακόμη και σε ομάδες που μπορούν να χαρακτηριστούν απολιτικές.

Εσωστρέφεια και προώθηση ατζέντας
 Η δεύτερη παρατήρηση που μπορεί να γίνει είναι ότι η συγκεκριμένη κοινότητα, αν και σχετικά ποικιλόμορφη στο εσωτερικό της, δεν συνδέεται παρά ελάχιστα με το υπόλοιπο διαδίκτυο, αν εξαιρεθούν υπηρεσίες όπως το Youtube και το Facebook που αποτελούν απαραίτητα συμπληρώματα των ιστολογίων.

Σε αντίθεση με τη σχετική στεγανότητα που τους διακρίνει ως προς το εξωτερικό της κοινότητας, οι δεσμοί μεταξύ των ιστότοπων που την απαρτίζουν είναι πολύ στενοί. Έστω κι αν αυτό είναι εν μέρει αποτέλεσμα της μεθοδολογίας, η κοινότητα των ιστολογίων του δείγματος είναι ιδεολογικοπολιτικά ομοιογενής και θέλει να παραμείνει έτσι.

Για παράδειγμα, ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η παντελής απουσία συνδέσμων προς επαγγελματικούς δημοσιογραφικούς ιστότοπους και κυρίαρχα ΜΜΕ (εφημερίδες, τηλεοράσεις, ειδησεογραφικές πύλες), κάτι που παραδοσιακά χαρακτηρίζει τα ιστολόγια. Τη μόνη εξαίρεση αποτελεί η εφημερίδα Δημοκρατία που έχει 296 εισερχόμενους δεσμούς από το δείγμα.

Η εφημερίδα αυτή θεωρείται υποστηρίκτρια του Σαμαρικού μπλοκ και χαρακτηρίζεται από εθνικιστικές τάσεις. Σε αυτή γράφουν παλιά μέλη του Δίκτυου 21 όπως ο Σ. Καλεντερίδης και ο Φ. Κρανιδιώτης. Διαφαίνεται λοιπόν μια σχετική σύμπλευση της άκρας δεξιάς με τη Νέα Δημοκρατία σε ότι αφορά τουλάχιστον τους διαδικτυακούς δεσμούς που αναπτύσσουν.

Η κλειστή δομή αυτής της κοινότητας των ακροδεξιών ιστολογίων έχει ως αποτέλεσμα τη διαμόρφωση μιας εναλλακτικής ατζέντας θεμάτων και “ειδήσεων” (η μιας διαφορετικής προσέγγισης της κυρίαρχης ατζέντας) η οποία διακινείται μαζικά και ανακυκλώνεται με τρόπο τέτοιον ώστε σταδιακά να εξαφανίζεται η αρχική πηγή της (κάτι που διευκολύνει τη διακίνηση τους στο εξωτερικό της κοινότητας).

Ενίοτε αυτές οι “ειδήσεις”, που συχνά έχουν εντυπωσιακό χαρακτήρα, αφομοιώνονται και από άλλα μη ακροδεξιά ιστολόγια, διαχέονται στα κοινωνικά δίκτυα και φτάνουν αρκετές φορές ακόμη και στα κυρίαρχα ΜΜΕ έστω κι αν είναι ψευδείς ή χειραγωγημένες (βλέπε θαύμα του Γέροντα Παϊσιου) .

Η αισθητική του Blogger 
Στα ομοιογενή χαρακτηριστικά του δείγματος εντάσσεται επίσης η χρήση σχεδόν αποκλειστικά της πλατφόρμας δημοσίευσης Blogger της Google. Ελάχιστοι από τους ιστότοπους του δείγματος έχουν δικό τους domain name και κανείς δεν χρησιμοποιεί μία άλλη από τις δημοφιλείς υπηρεσίες όπως το Worpress.

Μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτό οφείλεται σε λόγους ιστορικούς (κληρονομιά της πρώτης γενιάς ιστολογίων του είδους ), τεχνικούς (η χρήση μιας μοναδικής πλατφόρμας διευκολύνει τη διασύνδεση με τα άλλα μέλη της κοινότητας), κοινωνιολογικούς (πχ. μικρότερη εξοικείωση με τα νέα μέσα) αλλά και ένα είδος τυποποίησης του λόγου και της αισθητικής που εκφράζεται μέσω αυτών των ιστολογίων.

Εσωτερική ποικιλομορφία 
Στο εσωτερικό της κοινότητας συνυπάρχουν όλες οι τάσεις της ελληνικής ακροδεξιάς (θρησκόληπτοι, εθνικιστές, συνωμοσιολόγοι, αντισημίτες κλπ.) και δεξιάς (ΝΔ, ΑΝΕΛ, “ανόθευτοι πατριώτες” κλπ). Αλλά τις κομβικές θέσεις κατέχουν ιστολόγια που κατευθύνονται ή πρόσκεινται στη Χρυσή Αυγή όπως το ventetta.blogspot.com και το egersis2.blogspot.com.

Άλλα ιστολόγια που κατέχουν στρατηγικές θέσεις στην κοινότητα είναι πιο δύσκολο να χαρακτηριστούν όπως το koukfamily.blogspot.com που παρουσιάζεται ως οικογενειακό μπλογκ ή το kostasxan.blogspot.com με ποιο επαγγελματικά και λιγότερο οπαδικά χαρακτηριστικά.

Τη λίστα συμπληρώνουν ομοϊδεατικά ιστολόγια τοπικού ενδιαφέροντος, ιστότοποι γενικής πληροφόρησης που συνδυάζουν λαϊκίστικη ρητορική με ελαφρές θεματικές όπως τα αθλητικά, τα κοσμικά μέχρι και το ελαφρό πορνό, γνωστά ηλεκτρονικά μέσα του δεξιού πατριωτικού χώρου όπως το antinews.gr και το Ρεσάλτο, “δημοσιογραφικά” όπως το Athinapoli, το eglimatikotita.gr και το Makeleio

Σε ότι αφορά τη ρητορική που χρησιμοποιείται στην ονοματολογία αυτή περιστρέφεται γύρω από τις έννοιες της αντίστασης (ταμπούρι, εσχατιά, ανάσχεση), της εναλλακτικής θεώρησης (αντιπληροφόρηση, διαφορετική ματιά, εναντίον όλων, αντίλογος), της εκδίκησης (βεντετα, hellenic revenge) του συναγερμού (greekalert, red sky warning, έχω μάτια και βλέπω, ξυπνήστε ρε), της συνωμοσιολογίας (the real truth), της παλινόρθωσης του έθνους (έγερσις) κλπ.

Τα ανοιχτά ρατσιστικά άρθρα είναι σπάνια αλλά υπαρκτά. Τα περισσότερα όμως από τα ακροδεξιά ιστολόγια κάνουν επιλεκτική δημοσίευση ειδήσεων που αφορούν τη μετανάστευση, το Ισλάμ και την εγκληματικότητα με τρόπο που να στοχοποιούν μειονότητες (μετανάστες, Ρομά κλπ.).

Άλλοι συνήθεις στόχοι τους αποτελούνται από τον Σύριζα, που ταυτίζεται πάντα με τους κουκουλοφόρους και τον εσωτερικό εχθρό, το ΠΑΣΟΚ, που χαρακτηρίζεται προδοτικό κόμμα, την Τρόικα και όσους συνεργάζονται μαζί της, την εξωτερική απειλή (Τουρκία, Αλβανία, ΠΓΔΜ), τη “σιωνιστές και μασόνους”, τις ΗΠΑ κλπ. Συχνές επίσης είναι οι θετικές αναφορές στα σώματα ασφαλείας, τις ένοπλες δυνάμεις, την Εκκλησία, κάτι που χαρακτηρίζει παραδοσιακά την ελληνική δεξιά.

Τέλος, μια ενδιαφέρουσα τάση που παρατηρείται είναι η χρήση από αρκετά ιστολόγια του δείγματος μιας ρητορικής η οποία βασίζεται σε σχήματα και φόρμες παραδοσιακά ταυτίζόμενες με την αριστερά όπως η λαϊκή κυριαρχία, η αντίσταση στους κατακτητές, ο αντικαπιταλισμός. Αυτό το νέο γνώρισμα της ακροδεξιάς στην Ελλάδα σε κάποιες περιπτώσεις κάνει δυσκολότερη την ανίχνευση της πραγματικής πολιτικής ταυτότητας ενός διαδικτυακού μέσου που την εκφράζει.

Κεκαλυμμένη υποστήριξη στη Χρυσή Αυγή 
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ οι αναφορές στη Χρυσή Αυγή ως θέμα επικαιρότητας είναι πολύ συχνές σε μεγάλο αριθμό ιστολογίων, δεν υπάρχουν καθόλου σύνδεσμοι ούτε προς τον επίσημο ιστότοπο της οργάνωσης, ούτε προς άλλες φίλα προσκείμενες πολιτικές ομάδες.

Η ακροδεξιά ρητορική στο διαδίκτυο παρουσιάζεται λοιπόν πρωτίστως ως ακομμάτιστη και πατριωτική. Αυτή η στρατηγική φαίνεται να είναι επιτυχής αν κρίνουμε από το βαθμό αναδημοσίευσης των ειδήσεων που παράγουν τα ακροδεξιά ιστολόγια.

Επίλογος 
 Η ανάδυση του διαδικτύου ως μαζικού μέσου ενημέρωσης αντιμετωπίστηκε αρχικά ως εγγενώς θετική εξέλιξη. Ο εκδημοκρατισμός των μέσων παραγωγής και διάχυσης της πληροφορίας θεωρήθηκε, δικαίως, ως παράγοντας εμπλουτισμού της δημόσιας σφαίρας.

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα όμως φαίνεται ότι η ανάπτυξη της μπλογκοσφαίρας και των κοινωνικών δικτύων διευκολύνει την προπαγάνδα. Το ελληνικό διαδίκτυο αντικατοπτρίζει έτσι την γενικότερη τάση που υπάρχει αυτή την στιγμή στην ελληνική κοινωνία: την ηγεμονία της ακροδεξιάς ιδεολογίας πάνω σε πλατιά κοινωνικά στρώματα αλλά και σημαντικό κομμάτι του πολιτικού συστήματος.

Έστω κι αν αυτή η εξέλιξη δεν είναι καινούρια, φαίνεται ότι η ανάδυση της Χρυσής Αυγής σε σημαντικό πολιτικό μόρφωμα επιταχύνει την εξέλιξη μεγάλου κομματιού της ελληνόφωνης μπλογκοσφαίρας σε φορέα ιδεών μίσους.

Διαφαίνεται μάλιστα ότι μέσω του διαδικτύου αναπτύσσονται και εμβαθύνονται οι δεσμοί μεταξύ γειτονικών ιδεολογικών χώρων της δεξιάς και της άκρας δεξιάς οι οποίοι καταλήγουν στην αποκρυστάλλωση ενός κοινού ιδεολογικού και πολιτικού υπόβαθρου. 

epirus-ellas.gr

1 σχόλιο:

  1. Ένα αντίστοιχου περιεχομένου σχόλιο που ξεμπροστιάζει τη γελοιότητα της ψευδοεπιστημονικής έρευνας και που εστάλη ως σχόλιο στον συντάκτη της:
    Φίλε Νίκο, παρά τη μεθοδολογική αρτιότητα (όσον αφορά το crawling κλπ.), η παντελής απουσία ορισμού της "ακροδεξιάς" και ο πλήρως ισοπεδωτικός και αφοριστικός -σε επίπεδα καθεστωτικής προπαγάνδας- χαρακτηρισμός άσχετων με τον χώρο της ακροδεξιάς ιστολογίων ως "ακροδεξιών" καθιστούν την έρευνά σου άξια μόνο για τον κάλαθο των αχρήστων! Προφανώς δεν αναφέρεσαι στη διασύνδεση κομματισμού (Χρυσή Αυγή, ΛΑΟΣ κλπ.) και έννοιας, αφού βάφτισες "ακροδεξιά" ιστολόγια από το...dexiextrem (καθαρά νεοδημοκρατικό) και το exomatiakaivlepo (των Ανεξάρτητων Ελλήνων - εκτός αν είσαι από τους γραφικούς που χαρακτηρίζουν ως "ακροδεξιό" ένα κόμμα με στελέχη όπως τον Νότη Μαριά και τον Γιάννη Δημαρά) μέχρι το...freepen του Κατσανέβα και το καθαρά αριστερό "resaltomag.gr".
    Προσπερνώντας, λοιπόν, αυτή την προφανέστατα σκόπιμη αστοχία, τίθεται ένα πιο βαθύ ερώτημα: όταν ένα ιστολόγιο χρησιμοποιεί μεν κάποιους υπερσυνδέσμους ακροδεξιάς ιδεολογίας, αλλά ταυτόχρονα παραπέμπει ΚΑΙ σε αριστερές έως...κομμουνιστικές πηγές ή σε κορυφαίους δημοσιογράφους - αναλυτές που ανήκουν στον αριστερό χώρο όπως ο Γ.Δελαστίκ και ο Ν.Κοτζιάς τότε γιατί ακριβώς μιλάμε; Για..."αριστερίστικη ακροδεξιά";
    Το πρόβλημά σου, Νίκο, είναι καθαρά πρόβλημα ορισμού. Πέρα από τον ρατσιστικό λόγο (που θα μπορούσε πράγματι να αποτελέσει μία ασφαλή παράμετρο), κάτι γενικά και αόριστα περί "αντισημιτισμού" (ο οποίος συναντάται, εξάλλου, και στον αριστερό χώρο), "συνωμοσιολογίας" κλπ. δεν μπορούν να τύχουν σοβαρής αντιμετώπισης. Έχεις κάνει ανάλυση περιεχομένου επ'αυτών των κριτηρίων; Σε ποια θεωρία βασίζεις την αναγωγή συγκεκριμένων αναρτήσεων με τον ακροδεξιό χώρο όταν δεν εκφράζεται ρατσιστικός ή εθνικιστικός λόγος;
    Η έρευνά σου δεν αποτελεί τίποτα περισσότερο από τροφή της νεοταξικής, καθεστωτικής προπαγάνδας -η οποία θέλει ο,τιδήποτε που αντίκειται στην ντόπια (εκπεφρασμένη κατά τα τελευταία χρόνια ως "μνημονιακή") και παγκόσμια νεοταξική δικτατορία να κρίνεται ως "ακραίο" , "φασιστικό" κλπ.- υπό το μανδύα ενός καλοστημένου ψευδοεπιστημονισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή