Powered By Blogger

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

Γ. Παπακωνσταντίνου: Δεν αλλοίωσα τη λίστα, θα ήταν βλακώδες και παράλογο...

Τι δήλωσε από το βήμα της Βουλής ο πρώην υπουργός Οικονομικών















«Δεν αλλοίωσα απολύτως τίποτα. Θα ήταν παράλογο και βλακώδες. Δεν θα το έκανα με τέτοιο τρόπο που να με ενοχοποιεί τόσο εξόφθαλμα», δήλωσε από το βήμα της Βουλής ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
Ο κ. Παπακωνσταντίνου περιέγραψε με κάθε λεπτομέρεια τις κινήσεις του αναφορικά με τη λίστα Λαγκάρντ.
«Στις αρχές του καλοκαιριού του 2010 ο τότε Διοικητής της ΕΥΠ με ενημέρωσε ότι οι γαλλικές αρχές είχαν στην κατοχή τους στοιχεία που είχαν υποκλαπεί για καταθέσεις Ελλήνων πολιτών σε συγκεκριμένη ελβετική τράπεζα».
Ο κ. Παπακωνσταντίνου είπε ότι τα στοιχεία έφτασαν στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 2010, αφού προηγουμένως ο Έλληνας πρέσβης τα είχε παραλάβει από το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών.
«Ζήτησα από συνεργάτη μου να μου δώσει μία εικόνα του συνολικού ποσού των καταθέσεων και να καταγράψει τους μεγαλύτερους καταθέτες.  Μου ανέφερε ότι οι καταγεγραμμένες καταθέσεις στα αρχεία άθροιζαν περί τα 2 δισ. δολάρια, ότι από τις περίπου 2.000 περιπτώσεις, πάνω από τις μισές φαίνονταν με μηδενικές καταθέσεις και ότι το άθροισμα των καταθέσεων 20 περίπου ατόμων αντιστοιχούσε στο ήμισυ του συνόλου. Ενδεικτικά, η  μεγαλύτερη ήταν το γνωστό πλέον ποσό των 550 εκ. δολαρίων».
Ο πρώην υπουργός Οικονομικών συμπλήρωσε επίσης ότι κάλεσε στο γραφείο του τον Ειδικό Γραμματέα του ΣΔΟΕ κ. Καπελέρη «και του έδωσα τα εν λόγω περίπου 20 ονόματα με τις μεγαλύτερες καταθέσεις, ζητώντας του να κάνει έναν πρώτο έλεγχο στα στοιχεία αυτά για να αξιολογηθεί αν υπάρχει φορολογικό ενδιαφέρον».
Συνέχισε λέγοντας: «Στις αρχές Ιουνίου του 2011, σε συνεργασία με τον κ. Διώτη συζητήσαμε τα στοιχεία που είχαμε λάβει από τη Γαλλία. Τον ενημέρωσα ότι τα στοιχεία αυτά αφορούν σε καταθέσεις Ελλήνων σε ελβετική τράπεζα και έχουν έλθει στην κατοχή μας από τη Γαλλία, όπως και για το ότι ο προκάτοχός του είχε ξεκινήσει έρευνα στα ονόματα με τις μεγαλύτερες καταθέσεις.  Και του παρέδωσα τα πλήρη ηλεκτρονικά στοιχεία, σε μορφή USB, για να συνεχιστούν οι έρευνες σε όλα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα. Με τον ανασχηματισμό που έγινε στη συνέχεια μετακινήθηκα σε άλλο Υπουργείο και ως εκ τούτου εκεί τελειώνει και η όποια ανάμειξή μου με το θέμα αυτό».
Ο ίδιος σημείωσε τον λόγο για τον οποίο τα στοιχεία περάστηκαν σε USB: «Γιατί αντιγράφηκε το CD σε USB; Επειδή είναι πιο ασφαλές μέσο αποθήκευσης. Και για  να υπάρχει ένα αντίγραφο των στοιχείων που λάβαμε. Και εδώ να τονίσω κάτι, γιατί υπάρχει μια ολόκληρη φιλολογία για συνεργάτες μου. Αν υπάρχει ευθύνη –όποια ευθύνη– αυτή βαρύνει αποκλειστικά εμένα. Κανέναν άλλο. Τόσο ο συνεργάτης μου που μου έφερε τα 20 ονόματα, όσον και όποιος έκανε το αντίγραφο σε USB, ενήργησαν αυστηρά υπό τις οδηγίες μου».
Όσο για το αν ο ίδιος είδε τη λίστα απάντησε: «Δεν υπήρχε μία λίστα. Υπήρχαν 2.000 περίπου αρχεία. Και δεν ήταν δουλειά μου να ανοίξω 2.000 αρχεία. Που άλλωστε και να ήθελα, δεν θα μπορούσα να το κάνω, γιατί θα χρειαζόμουν μέρες. Αυτό που είδα ήταν τα 20 ονόματα με τα μεγαλύτερα ποσά που μου προσκόμισε ο συνεργάτης μου σε χαρτί και τα οποία και έδωσα στον κ. Καπελέρη. Μέσα δε σε αυτά τα 20 ονόματα δεν υπάρχουν οι συγγενείς μου».
Σημείωσε επίσης ότι έδωσε εντολή να γίνει έρευνα: «Και βέβαια έδωσα. Στην αρχή τα 20 ονόματα με τις μεγαλύτερες καταθέσεις, στη συνέχεια επανέλαβα τις εντολές για έρευνα σε σύσκεψη παρουσία πολλών, και τέλος έδωσα όλα τα ηλεκτρονικά στοιχεία στο νέο Ειδικό Γραμματέα του ΣΔΟΕ για να συνεχιστεί η έρευνα και ο έλεγχος. Εξάλλου, το ΣΔΟΕ δεν είχε καν ανάγκη για εντολές για να κάνει τη δουλειά του. Αντίθετα έχει υποχρέωση να ερευνά παρόμοια στοιχεία στο πλαίσιο της επιχειρησιακής αυτονομίας που έχει και πρέπει να διαφυλάττει απέναντι σε κάθε πολιτική ηγεσία. Αυτονομία την οποία εγώ νομοθετικά ενίσχυσα».
Στο ερώτημα για το αν αλλοίωσε τα στοιχεία απάντησε: «Δεν αλλοίωσα απολύτως τίποτα. Εκτός από το γεγονός ότι μία παρόμοια πράξη θα ήταν αντίθετη στις δικές μου αρχές και αξίες, θα ήταν παράλογο και βλακώδες αν γινόταν με τον τρόπο που φέρεται ότι έγινε.  Πρώτον, δεν είχα λόγο να το κάνω, αφού στις καταθέσεις τους στον οικονομικό εισαγγελέα οι συγγενείς μου προσκόμισαν στοιχεία ότι τα χρήματα αυτά ήταν νόμιμα και φορολογημένα. Και λυπάμαι ειλικρινά που υποβλήθηκαν και αυτοί τις τελευταίες εβδομάδες σε έναν απίστευτο καννιβαλισμό από ορισμένα μέσα.
Δεύτερο, αν παραταύτα, ήθελα να κάνω τέτοια λαθροχειρία, δεν θα το έκανα με τρόπο που να με ενοχοποιεί τόσο εξόφθαλμα. Δεν θα μπορούσα για παράδειγμα να είχα αφαιρέσει όχι τα 3 ονόματα συγγενών μου αλλά 10, 20, 50, ώστε να θολώσω τα νερά; Ονόματα που να παραπέμπουν σε άλλους, όχι μόνο σε μένα; Επιπλέον, όταν δημοσιοποιήθηκε η λίστα και τέθηκε θέμα σύγκρισης με τα «αυθεντικά» στοιχεία, αν πράγματι είχα αφαιρέσει τα ονόματα αυτά, δεν θα μπορούσα να βγω και να πω πως λείπουν ονόματα; Να καταγγείλω δηλαδή την απουσία των ονομάτων με δική μου πρωτοβουλία και πριν τεκμηριωθεί από συγκρίσεις; Αντιθέτως, η διαγραφή των 3 και μόνο ονομάτων των συγγενών μου παραπέμπει σε προσπάθεια ενοχοποίησής μου».


Περισσότερα: Γ. Παπακωνσταντίνου: Δεν αλλοίωσα τη λίστα, θα ήταν βλακώδες και παράλογο... | E-Radio.gr Blog 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου